PENINGKATAN KETERAMPILAN MEMBACA CEPAT MELALUIPENDEKATAN TUTOR SEBAYA PADA SISWA KELAS VI SEMESTER 1 SDN 21 KERANGAN PANJANG
Abstract
Abstract
The objectives of this research are: (a) description of teachers' lesson planning is done to improve the reading skills of students using peer tutoring approach in class VI Semester 1 SDN.21 Melawi valve length, (b) description of the lesson the teacher to improve students' reading skills using peer tutoring approach in class VI Semester 1 SDN.21 Melawi valve length, and (c) read the description of the learning outcomes of students with peer tutoring approach in class VI Semester 1 SDN.21 Melawi valve length. Merode used is an experimental method shaped classroom action research with 15 students study subjects. Data collection tool in the form of sheets of observation and reading skills test. The data were analyzed qualitatively. The results showed the planning, implementation, and student learning outcomes improved after the learning
Keywords: Peer Tutor, Reading quickly, and learning outcomes
Abstrak
Tujuan yang ingin dicapai dalam penelitian ini adalah: (a)Pendeskripsian perencanaan pembelajaran yang dilakukan guru untuk meningkatkan keterampilan membaca siswa dengan menggunakan Pendekatan Tutor Sebaya pada siswa kelas VI Semester 1 SDN.21 Kerangan Panjang Melawi; (b) Pendeskripsian pelaksanaan pembelajaran yang dilakukan guru untuk meningkatkan keterampilan membaca siswa dengan menggunakan Pendekatan Tutor Sebaya pada siswa kelas VI Semester 1 SDN.21 Kerangan Panjang Melawi; dan (c) Pendeskripsian hasil pembelajaran membaca siswa dengan Pendekatan Tutor Sebaya pada siswa kelas VI Semester 1 SDN.21 Kerangan Panjang Melawi.Merode yang digunakan adalah metode eksperimen berbentuk penelitian tindakan kelas dengan subyek penelitian 15 siswa.Alat pengumpul data berupa lembar observasi dan tes keterampilan membaca.Analisis data dilakukan secara kualitatif. Hasil penelitian menunjukkan perencanaan, pelaksanaan, dan hasil belajar siswa meningkat setelah pembelajaran
Kata Kunci: Tutor Sebaya, Membaca cepat, dan hasil belajar
Full Text:
PDF ()DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i3.1587
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats