PLACEMENT OF COMPETENT AND QUALIFIED EDUCATION PERSONNELS FOR INCREASING HIGHER EDUCATION QUALITY
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustin, I. N. N., & Supriyanto, A. (2021). Permasalahan Pendidikan Di Indonesa. Seminar Nasional - Jurusan Administrasi Pendidikan, UNM, 122–128.
Akhyadi, A. S., & Kaswan. (2018). MANAJEMEN PROGRAM PENGEMBANGAN SDM. UPI PRESS.
Anugrahwanto, R. B., & Nurhayati, S. (2020). Implementation of Experiential Learning Approach To the Training of Character Development of Civil Servants in Ministry of Transportation Environment. Empowerment : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Luar Sekolah, 9(2), 254–261. https://doi.org/https://doi.org/10.22460/empowerment.v9i2p254-261.1896
Atikasari, N. A. (2020). Implementasi Manajemen Berbasis Sekolah Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan. Jurnal Bahana Manajemen Pendidikan, 1–7.
Daryanto. (2013). Administrasi dan Manajemen Sekolah. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Dewi, R. S. (2022). GURU ERA REVOLUSI DIGITAL 4.0. Jurnal Literasiologi, 8(1).
Eliza, D., Husna, A., Utami, N., & Putri, Y. D. (2022). Studi Deskriptif Profesionalisme Guru PAUD Berdasarkan Prinsip-Prinsip Profesional Guru pada Undang-Undang No. 14 Tahun 2005. Jurnal Basicedu, 6(3), 4663–4671. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i3.2837
Febriana, R. (2020). Kompetensi Guru. Bumi Akasara.
Hadis, A., & Nurhayati. (2012). Manajemen Mutu Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Intadiyah, U., Nurhayati, S., & Rukanda, N. (2021). TRAINING MANAGEMENT OF MUKENA HOME INDUSTRY TO IMPROVE COMMUNITY ’ S ECONOMIC. Empowerment : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Luar Sekolah, 10(2252), 23–34.
Johanis, L. (2019). Administrasi Dan Perencanaan Sumber Daya Manusia. Prenadamedia.
Kemdikbud. (2020). Permendikbud No. 3 Tahun 2020 tentang Standar Nasional Pendidikan.
Marsegi, S. M., Nurhayati, S., Ansori, A., & Hendriana, H. (2023). Digital-Based Portfolio Assessment Competence of Early Childhood Educators. Obsesi, 7(1), 251–259. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i6.3360
Mulyasa, E. (2007a). Manajemen berbasis sekolah : Konsep, strategi dan implementasi.
Mulyasa, E. (2007b). Menjadi Guru Profesional. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Mulyasa, E. (2012). Manajemen dan Kepemimpinan Kepala Sekolah.
Musa, S., & Nurhayati, S. (2021). Analysis of counting learning difficulties in illiterate adults. The 2nd Science and Mathematics International Conference (SMIC 2020), 2331. https://doi.org/10.1063/5.0041739
Musa, S., Nurhayati, S., Jabar, R., Sulaimawan, D., & Fauziddin, M. (2022). Upaya dan Tantangan Kepala Sekolah PAUD dalam Mengembangkan Lembaga dan Memotivasi Guru untuk Mengikuti Program Sekolah Penggerak. Obsesi, 6(5), 4239–4254. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i5.2624
Musa, S., Uthartianty, R., & Nurhayati, S. (2020a). UPAYA PENGELOLA KELOMPOK BERMAIN DALAM MENEMPUH AKREDITASI LEMBAGA SESUAI STANDAR NASIONAL PENDIDIKAN. Judika: Jurnal Pendidikan Unsika, 8(2), 133–140. http://journal.unsika.ac.id/index.php/judika
Musa, S., Uthartianty, R., & Nurhayati, S. (2020b). Upaya Pengelolaan Kelompok Bermain dalam Menempuh Akreditasi Lembaga Sesuai Standar Nasional Pendidikan. Judika: Jurnal Pendidikan Unsika, 8(2), 133–140.
Mutohar, P. M. (2013). Manajemen Mutu Sekolah. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Nuraeni, N., & Mujahidin, E. (2021). Landasan dan Prinsip-Prinsip Perencanaan Pendidikan Islam. Idarah Tarbawiyah: Journal of Management in Islamic Education, 2(2), 104. https://doi.org/10.32832/itjmie.v2i2.4596
Nurhayati, S. (2015). Andragogical Content Knowledge as a Key Component in the Training of the Instructors of Nonformal Education. International Education Studies, 8(2), 219–230. https://doi.org/10.5539/ies.v8n2p219
Nurhayati, S. (2018). PENGEMBANGAN MODEL PELATIHAN DENGAN PENDEKATAN EXPERIENTIAL LEARNING UNTUK MENINGKATKAN KOMPETENSI ASESMEN PEMBELAJARAN BAGI PENDIDIK PAUD DI KOTA CIMAHI [Universitas Pendidikan Indonesia]. http://repository.upi.edu/35474/
Nurhayati, S. (2020). Improving teachers’ entrepreneurship skills in the Industry 4.0 through online business workshops. In Teacher Education and Professional Development in Industry 4.0. Taylor & Francis.
Nurhayati, S. (2021). Pendidikan Masyarakat Menghadapi Digitalisasi. El-Markazi.
Nurhayati, S., Noor, A. H., Musa, S., Jabar, R., & Abdu, W. J. (2022). A Digital Literacy Workshop Training Model for Child Parenting in a Fourth Industrial Era. HighTech and Innovation Journal, 3(3), 297–305.
Nurhayati, S., & Rakhman, A. (2017). Studi Kompetensi Guru Paud Dalam Melakukan Asesmen Pembelajaran Dan Perkembangan Anak Usia Dini Di Kota Cimahi. Jurnal Pendidikan Anak, 6(2), 109–120. https://doi.org/10.21831/jpa.v6i2.17699
Nurhayati, S., & Rosita, T. (2020). Positive Parenting Training Program Implementation to Increase Parents’ Emotional Intelligence in Raising Well Being Children. Proceedings of the 1st International Conference on Early Childhood Care Education and Parenting (ICECCEP 2019), 503(Iceccep 2019), 67–71. https://doi.org/10.2991/assehr.k.201205.087
Nurmawati, Nurhayati, S., & Hasbi Noor, A. (2021). IMPROVING VOCATIONAL HIGH SCHOOL ALUMNI COMPETITIVENESS THROUGH ONLINE BUSINESS TRAINING. Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Luar Sekolah, 10(2), 1–8.
Piet, S. (1994). Dimensi-dimensi Administrasi Pendidikan di sekolah. Surabaya: Usaha Nasional.
Ricard A. Gorton. (1997). School Administration: Challenge and Offurtunity for Leadership. WM. C. Brown Company Publisher.
Sa’ud, U. Syaefudin. (2011). Perencanaan Pendidikan (V). Remaja Rosdakarya.
Setiadiputra, R. P. Y. (2017). Urgensi Program Pengembangan Kompetensi SDM Secara Berkesinambungan di Lingkungan Pemerintah. Jurnal SAWALA, 5(1), 16–22.
Sukirman, H. (2010). Administrasi dan Supervisi Pendidikan. Yogyakarta: UNY Press.
Syafrudin, E., & Nurhayati, S. (2020). Training of Pencak Art To Preserve Local Life in Youth Organization Kp. Andir Rt. 01 Rw. 15 Village Padalarang, West Bandung District. Empowerment: Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Luar Sekolah, 9(2), 216–223.
Tan, J. H. (2018). The Managerial Training and Development Program Requirements of Public Secondary School Administrators. International Journal of New Technology and Research, 4(8), 66–69. https://doi.org/10.31871/ijntr.4.8.16
Umam, K. (2018). SDM yang Kreatif, Inovatif, dan Produktif. Kanwl DJKM Dan Daerah Istimewa Yogyakarta.
Werang, B. R. (2015). Manajemen Pendidikan di Sekolah. Yogyakarta: Media Akademi.
Winarti, W., Nurhayati, S., Rukanda, N., Jabar, R., & Rohaeti, E. E. (2022). Analisis Kompetensi Digital Guru PAUD dalam Mengelola Pembelajaran Daring Anak Usia Dini. Obsesi, 6(6), 5621–5629. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i6.3111
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jvip.v15i2.66514
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Jurnal Visi Ilmu Pendidikan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
website: http://jurnal.untan.ac.id/index.php/jvip
Jurnal Visi Ilmu Pendidikan is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.