IMPROVING STUDENT LEARNING OUTCOMES THROUGH THE USE OF DIGITAL LEARNING MEDIA
Abstract
Full Text:
PDFReferences
REFERENCES
Adittia, A. (2017). Penggunaan Media Pembelajaran Audio Visual Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Ips Pada Siswa Kelas IV SD. Mimbar Sekolah Dasar, 4(1), 9–20. https://doi.org/10.23819/mimbar-sd.v4i1.5227
Akyuz, S., & Yavuz, F. (2015). Digital Learning in EFL Classrooms. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197(February), 766–769. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.176
All, A., Nuñez Castellar, E. P., & Van Looy, J. (2016). Assessing the effectiveness of digital game-based learning: Best practices. Computers & Education, 92–93, 90–103. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.10.007
Bond, M., Marín, V. I., Dolch, C., Bedenlier, S., & Zawacki-richter, O. (2018). Digital transformation in German higher education : student and teacher perceptions and usage of digital media. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 1–20. https://doi.org/https://doi.org/10.1186/s41239-018-0130-1
Bullock, S., M. (2015). Digital Technologies and Diverse Learning in Teacher Education: Reassembling the Social Perspective. Exploring Pedagogies for Diverse Learners Online, 25(5).
Buwono, S., & Dewantara, J. A. (2020). Hubungan Media Internet, Membaca, dan Menulis dalam Literasi Digital Mahasiswa. Jurnal Basicedu, 4(4), 1186–1193. https://doi.org/https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.526
Fajra, M., Jalinus, N., Jama, J., Dakhi, O., Sakti, U. E., & Padang, U. N. (2020). Pengembangan Model Kurikulum Sekolah Inklusi berdasarkan kebutuhan perseorangan anak didik. Jurnal Pendidikan UT, 21(1), 51–63. https://doi.org/https://doi.org/10.33830/jp.v21i1.746.2020
Faradilla, N., Saleh, S., & Arhas, H. (2018). Pemanfaatan Media Pembelajaran Pada Mata Pelajaran Simulasi Digital. Jurnal Office: Jurnal Pemikiran Ilmiah Dan Pendidikan Administrasi Perkantoran, 4(2), 79–90. https://doi.org/https://doi.org/10.26858/jo.v4i2.9806
Ferdiansyah;, Ambiyar;, Zagoto, M. M., & Putra, I. E. D. (2020). Pemanfaatan Media Pembelajaran Berbasis E Learning dalam Meningkatkan Hasil Belajar pada Matakuliah Media Pembelajaran Musik. Jurnal Pendidikan, Bahasa Dan Seni, 21(1), 63–72. https://doi.org/10.24036/komposisi.v21i1.42098
Hendraningrat, D., & Fauziah, P. (2021). Media Pembelajaran Digital untuk Stimulasi Motorik Halus Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(1), 58–72. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i1.1205
Hidayat, D., Gustini, L. K., & Dias, M. P. (2020). Digital Media Relations Pendekatan Public Relations dalam Menyosialisasikan Social Distancing di Kota Bandung. Jurnal Ilmu Komunikasi, 18(3), 257–268. https://doi.org/https://doi.org/10.31315/jik.v18i3.3575
Khairunnisa, G. F., & Ilmi, Y. I. N. (2020). Media Pembelajaran Matematika Konkret Versus Digital : Systematic Literature Review di Era Revolusi Industri 4 . 0. Jurnal Tadris Matematika, 3(November), 131–140. https://doi.org/https://doi.org/10.21274/jtm.2020.3.2.131-140
Kurniawati, U., & Koeswanti, H. D. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Kodig Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(2), 1046–1052. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i2.843
Mulyaningsih, N. N., & Saraswati, D. L. (2017). Penerapan Media Pembelajaran Digital Book Dengan Kvisoft Flipbook Maker. Jurnal Pendidikan Fisika, 5(1), 25. https://doi.org/10.24127/jpf.v5i1.741
Novita, L., & Sundari, F. S. (2020). Peningkatan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Game Ular Tangga Digital. Jurnal Basicedu, 4(3), 716–724. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i3.428
Panjaitan, N. Q., Yetti, E., & Nurani, Y. (2020). Pengaruh Media Pembelajaran Digital Animasi dan Kepercayaan Diri terhadap Hasil Belajar Pendidikan Agama Islam Anak. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(2), 588–596. https://doi.org/10.31004/obsesi.v4i2.404
Permansah, S., & Murwaningsih, T. (2018). Media Pembelajaran Digital: Kajian Literatur Tentang Dampak Penggunaan Media Pembelajaran Digital di SMK. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Administrasi Perkantoran, 3(2), 75. https://jurnal.uns.ac.id/snpap/article/view/27906
Pratama, W. A., & Hartini, S. (2019). Analisis literasi digital siswa melalui penerapan E-Learning berbasis schoology. Jurnal Inovasi Dan Pembelajaran Fisika (JIPF), 06(1), 9–13. https://doi.org/10.36706/jipf.v6i1.10398
Rahmat, H. K. (2019). Mobile Learning Berbasis Appypie Sebagai Inovasi Media Pendidikan Untuk Digital. Jurnal Tarbawi, 16(1). https://doi.org/https://doi.org/10.34001/tarbawi.v16i1.999
Rahmawati, F., Idam, R., & Atmojo, W. (2021). Analisis Media Digital Video Pembelajaran Abad 21 Menggunakan Aplikasi Canva pada Pembelajaran IPA. Jurnal Basicedu, 5(6), 6271–6279. https://doi.org/https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i6.1717
Rohmantoro, D., Januariyansah, S., & Yulanto, D. M. (2020). Pengaruh Media Pembelajaran Dan Kecerdasan emosional terhadap hasil belajar siswa sekolah menengah kejuruan. Pengaruh Media Pembelajaran Dan Kecerdasan Emosional Terhadap Hasil Belajar Siswa Sekolah Menengah Kejuruan, 1(1), 33–39. https://doi.org/https://doi.org/10.31316/jatve.v1i1.671
Soemantri, S. (2019). Pelatihan Membuat Media Pembelajaran Digital. Aksiologiya : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(1). https://doi.org/http://dx.doi.org/10.30651/aks.v3i1
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Bandung:Alfabeta.
DOI: https://doi.org/10.26418/jvip.v15i1.54889
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Jurnal Visi Ilmu Pendidikan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
website: http://jurnal.untan.ac.id/index.php/jvip
Jurnal Visi Ilmu Pendidikan is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.