Improving Students Listening Comprehension by Applying Bottom - Up Technique

Mahmudi . F42107103, Uray Salam, Dwi Riyanti

Abstract


Abstract: Improving Students Listening Comprehension by Applying Bottom - Up Technique at the First Grade Students of SMA Muhammadiyah 1 Pontianak in Academic Year 2011/2012. Listening comprehension skills are importance skills for language learners as these skills can be beneficial to improve other skills. However, the students usually have problem in listening comprehension. In this case of this study, the students had problem in identifying key point of listening, indentifying the importance of information, identifying detail information and the last is because the students unfamiliar with the listening comprehension. The purpose of the research was the use of Bottom-up technique to improve the students listening comprehension. The method of this research was classroom action research. When doing research the writer takes data from the mean score in each cycle. It is used to know the improvements of students listening comprehension: first 58.5, second cycle 74.75 and the third cycle is 79.75.

Key word: Improving, Listening Comprehension, Bottom-Up technique

Abstrak: Meningkatkan kemampuan siswa dalam pemahaman pendengaran dengan menggunakan teknik dasar kelas X SMA Muhammadiyah 1 Pontianak tahun ajaran 2011/2012. Kemampuan pendengaran ini sangat penting untuk siswa-siswi. keterampilan dalam pemahaman pendegaran ini bermamfaat dalam meningkatkan keterampilan yang lain. Bagaimanapun juga, biasanya siswa mengalami masalah dalam pemahaman pendengaran seperti contoh mengidentifikasi kata kunci, mengidentifikasi informasi penting, mengidentifikasi informasi yang lebih detail dan yang terahir adalah siswa tidak terbiasa dengan melatih pendengarannya, oleh karena itu penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan pemahaman pendegaran siswa dengan menggunakan tekhnik dasar. Adapun metode yang di gunakan adalah Penelitian Tindakan Kelas. Dan berdasarkan hasil penelitian di setiap siklus adalah siklus pertama 58.5. Siklus ke dua 74.75 dan siklus ketiga 79.75.

Kata kunci: Meningkatkan, Pemahaman Pendegaran, Menggunakan Teknik dasar.


Full Text:

PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i2.914

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats