PENERAPAN METODE SAS UNTUK MENINGKATKAN KETERAMPILAN MEMBACA PERMULAAN SISWA KELAS I SDN 29 SUNGAI KAKAP
Abstract
Sas application method to improve reading skills beginning grade I SDN 29 river snapper. This study aimed to gain insight on improving reading skills beginning of class I SDN 29 river snapper. Research method used is descriptive method to from action research (PTK). Result obtained are student learning outcomes in cycle I reached 62,50 % with both categories, while in cycle II reached 77,36 % with very good category, thus student learning outcomes in cycle I to II cycle increased 14,93 %. Conclusions based on the research and discussion about the application of methods to improve reading skills sas beginning grade I SDN 29 river snapper generally can otherwise be able to improve student lerning outcomes.
Key word: application, read the beginning, sas method
Abstrak: Penerapan Metode Sas untuk Meningkatkan Keterampilan Membaca Permulaan Siswa Kelas I SDN 29 Sungai Kakap. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan informasi tentang peningkatan keterampilan membaca permulaan kelas I SDN 29 Sungai Kakap. Metode Penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif, dengan bentuk Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Hasil penelitian yang diperoleh adalah hasil belajar siswa pada siklus I mencapai 62,50% dengan kategori baik, sedangkan pada siklus II mencapai 77,36% dengan kategori sangat baik, dengan demikian hasil belajar siswa pada siklus I ke siklus II mengalami peningkatan 14,93%. Kesimpulan berdasarkan hasil penelitian dan pembahasan tentang penerapan metode sas untuk meningkatkan keterampilan membaca permulaan siswa kelas I SDN 29 Sungai Kakap secara umum dapat dinyatakan mampu meningkatkan hasil belajar siswa.
Kata Kunci: penerapan, membaca permulaan, metode SASDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i1.849
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats