PENGGUNAAN MEDIA SEDERHANA DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA SD BENGKAYANG
Abstract
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan hasil belajar siswa dalam pembelajaran Matematika dikelas I SDN 20 Kerumbi dengan menggunakan media sederhana. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif. Dengan bentuk penelitian adalah penelitian tindakan kelas dengan sifat kolaboratif. Subjek penelitian ini adalah guru dan siswa kelas I SDN 20 Kerumbi yang berjumlah 10 orang. Berdasarkan hasil analisis data diperoleh hasil belajar siswa dalam belajar Matematika dengan menggunakan media sederhana diperoleh peningkatan hasil belajar siswa dengan hasil rata-rata kelas 77,00. Dari hasil analisis disimpulkan bahwa penggunaan media sederhana dapat meningkatkan hasil belajar siswa dalam pembelajaran Matematika kelas I SDN 20 Kerumbi Kecamatan Seluas Kabupaten Bengkayang.
Kata Kunci : media sederhana, hasil belajar, matematika
Abstract: This Research aim to for descriptive result of learning student in study of Mathematics class of I SDN 20 Kerumbi by using simple media. Method which is used in this research is descriptive method. With research form is research of class action with nature of kolaboratif. this Research Subjek is class student and teacher of I SDN 20 Kerumbi amounting to 10 people. Pursuant to result of data analysis obtained by result learn student in learning Mathematics by using simple media obtained by the make-up of result learn student with result of class mean 77,00. From result of analysis concluded that usage of simple media can improve result learn student in study of Mathematics class of I SDN 20 Kerumbi District For The Width Of Sub-Province of Bengkayang.
Keyword : simple media, result learn, mathematics
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i12.8469
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats