PENINGKATAN KETERAMPILAN PROSES DALAM PEMBELAJARAN TEMATIK MENGGUNAKAN METODE DEMONSTRASI DI SDN 23 SUNGAI KAKAP
Abstract
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan keterampilan proses dalam pembelajaran tematik menggunakan metode demonstrasi pada peserta didik kelas I SDN No.23 Sungai Kakap Kubu Raya. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif, dengan bentuk penelitian survey kelembagaan. Sampel penelitian ini adalah 17 siswa. Hasil penelitian ini adalah bahwa terjadi peningkatan terdapat peningkatan keterampilan proses peserta didik dalam pembelajaran tematik dengan menggunakan metode demonstrasi di Kelas I SDN 23 Sungai Kakap.
Kata kunci: keterampilan proses, tematik, metode demosntrasi.
Abstrak: This research’s aim is to determine the increasing of students’ motivation by using the real media in the learning of Maths in Class IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 25 Lansat Sosok Sanggau. The research method is descriptive in the form of institutional survey. Total sample are 12 students. The result of this research showed that there is an increasing in studentd’ motivation by using real media in the learning of Maths. The increasing in intrinsic motivation reached 33,33% while the increasing of extrinsic motivation reached 41,67%.
Key words: motivation, real media, Maths.
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i12.8275
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats