PENGGUNAAN MEDIA KONKRET UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA MATERI PENGURANGAN DI KELAS I SDN 25 SUNGAI RAYA

Nuryati (F34210495), Kaswari ., Suryani .

Abstract


Use of concrete media to improve learning outcomes mathematical material reduction in class I SDN 25 river highway. This research aims to improve learning outcomes math class first reduction materials SDN 25 river highway. Research method used is descriptive method of research is a from of action research (PTK). Based on research that was done there was an increase of planning, implementing the use of concrete media of cycle I and cycle II for 0,73.At this stage of the implementation cycle I and cycle II increase by 0,67. Stage cycle of learning outcomes I and II the increase of 28.33.Thut it can be concluded that the use of concrete media can improve learning outcomes mathematical material reduction in grade I SDN 25 river highway.

Key word: use, concrete media, math learning outcomes

Abstrak: Penggunaan Media Konkret Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Materi Pengurangan Di Kelas I SDN 25 Sungai Raya. Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar matematika materi pengurangan dikelas I SDN 25 Sungai Raya. Metode penelitian yang digunakan adalah metode diskiptif dengan bentuk penelitiannya adalah Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Berdasarkan penelitian yang telah dilakukan terjadi peningkatan perencanaan, pelaksanaan dengan penggunaan media konkret dari siklus I dan II sebesar 0,73. Pada tahap pelaksanaan siklus I dan siklus II peningkatannya sebesar 0,67. Pada tahap hasil belajar siklus I dan siklus II peningkatannya sebesar 28,33. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa penggunaan media konkret dapat meningkatkan hasil belajar metematika materi pengurangan di kelas I SDN 25 Sungai Raya.

Kata Kunci: penggunaan, media konkret, hasil belajar matematika


Full Text:

PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i1.821

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



JPPK:  Journal of Equatorial Education and Learning

indexed by:

          

              


Journal of Equatorial Education and Learning  published by

[Teaching and Education
, Tanjungpura University
, Pontianak, West Kalimantan, Indonesia.

CP : 081253684719

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed  under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons