PENINGKATAN HASIL BELAJAR PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN ALAM DENGAN MENGGUNAKAN METODE DEMONSTRASI DI SD

Yohana Sowet, Sukmawati ., Zainuddin .

Abstract


Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan meningkatkan hasil belajar peserta didik, khususnya dalam pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam di Kelas IV Sekolah Dasar Negeri No. 07 Nanga Lebangan Kecamatan Kalis Kabupaten Kapuas Hulu. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan bentuk penelitiannya adalah penelitian tindakan kelas. Penelitian ini dilakukan selama 3 siklus. Hasil dari penelitian ini adalah sebagai berikut: peningkatan hasil belajar peserta didik dengan menggunakan metode demonstrasi pada pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam di Kelas IV Sekolah Dasar Negeri No. 07 Nanga Lebangan dari 91,14 pada siklus I menjadi 97,14 pada siklus II, dan menjadi 98,92 pada siklus III.

 

Kata Kunci: Hasil Belajar, Ilmu Pengetahuan Alam, Metode Demonstrasi

Abstract: This study aims to determine the increase improving student learning outcomes, especially in the learning of Science in Public Elementary School Fourth Grade No. 07 Nanga Lebangan Kalis District of Kapuas Hulu. The method used is descriptive method of research is a form of action research. This research was conducted for 3 cycles. The results of this study are as follows: increase student learning outcomes using the demonstration on learning of Natural Science in the Public Elementary School Fourth Grade No. 07 Nanga Lebangan from 91.14 to 97.14 in the first cycle to the second cycle, and became 98.92 in the third cycle.

Keywords: Learning Outcomes, Natural Sciences, Methods Demonstration


Full Text:

PDF PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i12.8069

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats