AN ANALYSIS OF STUDENT’S FLUENCY IN PLAYING DRAMA “SHERLOCK DOLMES”

Victorinus Assa Sidimanjana, Rismaya Marbun, Eni Rosnija

Abstract


Abstract: The purpose of this research is to describe student’s Fluency in playing drama on the sixth semester student of English Education Study Program Tanjungpura University. Fluency in speaking is important to consider in understanding the meaning what to say to build the good communication. In Drama, Fluency clearly has a role to deliver the message to audience. This research involves one group that consists of 5 students. The researcher applied descriptive method in qualitative and quantitative. The data of this research were obtained by observation trough video and analyze the script of each conversation in every scene. There were six aspects that writer focused on this research. They were Smoothness, Confidence, Accuracy, Expression, Space and Rate.

Keywords: speaking, fluency, drama

Abstrak: Tujuan dari penelitian ini yaitu untuk mendeskribsikan pelafalan siswa berbicara dalam drama pada siswa semester VI Pendidikan Program Bahasa Inggris di Universitas Tanjungpura. Pelafalan dalam berbicara sangatlah penting untuk diperhatikan dalam pemahaman maksud yang disampaikan untuk membangun komunikasi yang baik. Dalam drama, pelafalan sangatlah jelas mempunyai peran penting dalam menyampaikan pesan kepada penonton. Penelitian melibatkan satu kelompok yang terdiri dari 5 siswa. Peneliti mengaplikasikan metode descriptive dalam kualitatif dan kuantitatif. Data dari penelitian ini dieroleh dari observasi melalui video dan menganalisa setiap percakapan dalam naskah pada setiap adegan. Di dalam penelitian ini, peneliti focus terhadap 6 aspek Pelafalan. Aspek-aspek tersebut yaitu Kelembutan, Kepercayaan diri, Ketepatan, Ekspresi, Ruang dan Rasio.

Kata kunci: berbicara, pelafalan, drama


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


e-ISSN : 2715-2723