A STUDY ON THE ENGLISH TEACHERS’ IMPLEMENTATION OF QUESTIONING SKILL
Abstract
Abstract: The purpose of this research is to investigate the questions classification in implementation of English teachers’ questioning skill use Bloom’s Taxonomy.The method of this research is descriptive.Classroom observations are used to gather the necessary data. The finding of the research that the classification in implementation of English teachers’ questioning skill is lower-order category is 94.33% consists of knowledge level 75.47%, comprehension level 16.98%, application level 1.88%, and the higher-order category is 5.67% consist of analysis level 5.67%, synthesis level 0% , and evaluation level 0%.
KeyWords:Teacher’s Questioning Skill, Bloom’s Taxonomy
Abstract: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menginvestigasi klasifikasi pertanyaan dalam implementasi keterampilan bertanya guru bahasa inggris menggunakan Taksonomi Bloom. Metode dari penelitian ini adalah deskriptif. Observasi kelas digunakan untuk mengumpulkan data yang diperlukan. Penemuan dari penelitian ini bahwa klasifikasi dalam implementasi keterampilan bertanya guru bahasa inggris adalah 94.33% termasuk kategori pertanyaan tingkat lebih rendah yang terdiri dari level pengetahuan 75.47%, pemahaman 16.98%, aplikasi 1.88%, dan kategory pertanyaan kognitif tingkat yang lebih tinggi 5.67% yang terdiri dari level analisis 5.67%, sintesis 0%, dan evaluasi 0%. Kata Kunci: Keterampilan bertanya guru, Taksonomi Bloom.
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i9.6996
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats