A STUDY ON THE ENGLISH TEACHERS’ IMPLEMENTATION OF QUESTIONING SKILL

Lourentine Terenjo Tania, Clarry Sada, Sumarni .

Abstract


Abstract: The purpose of this research is to investigate the questions classification in implementation of English teachers’ questioning skill use Bloom’s Taxonomy.The method of this research is descriptive.Classroom observations are used to gather the necessary data. The finding of the research that the classification in implementation of English teachers’ questioning skill is lower-order category is 94.33% consists of knowledge level 75.47%, comprehension level 16.98%, application level 1.88%, and the higher-order category is 5.67% consist of analysis level 5.67%, synthesis level  0% , and evaluation level  0%.

KeyWords:Teacher’s Questioning Skill, Bloom’s Taxonomy

 

Abstract: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menginvestigasi klasifikasi pertanyaan dalam implementasi keterampilan bertanya guru bahasa inggris menggunakan Taksonomi Bloom. Metode dari penelitian ini adalah deskriptif. Observasi kelas digunakan untuk mengumpulkan data yang diperlukan. Penemuan dari penelitian ini bahwa klasifikasi dalam implementasi keterampilan bertanya guru bahasa inggris adalah 94.33%  termasuk kategori pertanyaan tingkat lebih rendah  yang terdiri dari  level pengetahuan 75.47%, pemahaman 16.98%, aplikasi 1.88%, dan kategory pertanyaan kognitif tingkat yang lebih tinggi 5.67% yang terdiri dari level analisis 5.67%, sintesis 0%, dan evaluasi 0%.                                                                Kata Kunci: Keterampilan bertanya guru, Taksonomi Bloom.


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


e-ISSN : 2715-2723