应用猜词游戏法提高学生汉语词汇学习的效率

Tiya Sari, Ina ., Lusi .

Abstract


摘要:现在的学生喜欢生动的课堂教学,因而有了游戏教学法。游戏教学法就是以游戏形式,使学生在娱乐的环境中掌握教学内容。笔者研究了Taruna Bumi Khatulistiwa 高中二年级学生使用猜词游戏法进行汉语教学的效果,
目的是想得出猜词游戏法对学生学习词汇兴趣的影响。本文在实验当中使用不同的教学方法主要是想突出猜词游戏法。结果显示猜词游戏教学法提高了学生的学习兴趣,明显提高了学生的学习成绩。

关键词:词汇 ; 兴趣 ; 游戏教学法

Abstract: Now students like method of learning which involves a lot of movement. The game in the form of teaching is to enable students to master subject and knowledge in entertaining atmosphere. The writer conducted the research in the Eleventh Grade of SMA Taruna Bumi Khatulistiwa by using guessing game in learning Chinese. The goal is to determine the influence of guessing game to attract students interest in learning mandarin vocabulary. In this thesis the writer uses different teaching methods in the experiment which is one of them using  game as the main play. The results showed  that  game can enhance students' interest in learning and significantly improved students’ achievement.

Keyword: Vocabulary, Learning Interest, Game

Abstrak: Dimasa sekarang ini siswa membutuhkan metode pembelajaran yang dapat menghidupkan suasana sehingga terciptalah metode permainan. metode permainan berbentuk seperti bermain, dengan lingkungan yang menyenangkan siswa dapat menguasai isi dari materi yang diajarkan. Penulis melakukan penelitian kelas XI di SMA Taruna Bumi Khatulistiwa dengan menggunakan metode permainan tebak kata dalam pengajaran Bahasa Mandarin. Tujuannya adalah untuk mengetahui  metode permainan tebak kata terhadap pengaruh  minat siswa dalam pengajaran kosakata Bahasa Mandarin. Dalam penelitian yang lakukan metode pengajaran yang digunakan berbeda, tetapi lebih difokuskan pada metode permainan tebak kata. hasil akhir penelitian yang dilakukan bahwa metode permainan tebak kata dapat meningkatkan minat belajar siswa terhadap mata pelajaran bahasa mandarin yang terbukti pada naiknya nilai siswa sesudah percobaan dilakukan.

Kata Kunci: Kosakata, Minat Siswa, Permainan


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.26418/jppk.v3i8.6775

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats