PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA DENGAN MENGGUNAKAN METODE DEMONSTRASI DI KELAS II
Abstract
Abstrak : Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar rata-rata hasil belajar siswa pembelajaran Matematika menggunakan metode demonstrasi kelas II Sekolah Dasar Negeri 63 Sungai Kodang. Penilaian ini dilatarbelakangi oleh beberapa siswa belum mencapai taraf ketuntasan hal ini dapat dilihat dari kesulitan siswa dalam pembelajaran operasi hitung campuran. Metode yang digunakan deskriptif terdiri dari 31 siswa. Berdasarkan hasil penelitian yang diperoleh kemampuan dalam merencanakan pembelajaran rata-rata siklus I 68,62 dan siklus II 80,32. Akhirnya disimpulkan bahwa terdapat peningkatan hasil belajar siswa pada pembelajaran Matematika materi operasi hitung campuran menggunakan metode demonstrasi kelas II Sekolah Dasar Negeri 63 Sungai Kodang Kecamatan Kapuas Kabupaten Sanggau.
Kata kunci : Metode Demonstrasi dan Hasil Belajar
Abstrack: This study aims to determine how much the average student learning outcomes of learning mathematics demonstration using class II Elementary School 63 River Kodang. This assessment is backed by some of the students have not reached the level of completeness of this can be seen from the students' difficulties in learning arithmetic operations mix. Descriptive method used consists of 31 students. Based on the results obtained in the ability of the average plan learning cycle I 68,62 and cycle II 80,32. Finally concluded that there is an increase in student learning outcomes in mathematics learning materials using a mix arithmetic operations demonstration class II Elementary School 63 District of Kapuas River Kodang Sanggau.
Keywords: Method Demonstration and Learning Outcomes
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i7.6367
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats