DISIPLIN PRIBADI DAN HASIL BELAJAR PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DI KELAS X
Abstract
Abstrack: This study aims to determine how much influence personal discipline on student learning outcomes on economic subjects in class X MAS Darul Ulum Kuala Dua Sungai Raya Kabupaten Kubu Raya school year 2013/2014. The method used is descriptive method of research form association studies (interrelationship studies). The study population totaled 51 as welsl as sample. The results of the data analysis show there is influence between variable X to variabel Y, the magnitude of the effect of the personal discipline on learning outcomes of students by 23,5%, while the 76,5% are influenced by factors that is not rigorous in this study.
Keywords: Personal Discipline, Learning Outcomes, Economic Learning
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh disiplin pribadi terhadap hasil belajar siswa pada mata pelajaran ekonomi kelas X di MAS Darul Ulum Kuala Dua Sungai Raya Kabupaten Kubu Raya tahun ajaran 2013/2014. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan bentuk penelitian studi hubungan (interrelationship studies). Populasi sekaligus sebagai sampel dalam penelitian ini adalah 51 siswa. Hasil analisis data menunjukkan terdapat pengaruh antara variabel X terhadap variabel Y, besarnya pengaruh disiplin pribadi terhadap hasil belajar siswa sebesar 23,5%, sedangkan sisanya sebesar 76,5% dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak di teliti dalam penelitian ini.
Kata Kunci: Disiplin Pribadi, Hasil Belajar, Pembelajaran Ekonomi.
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i7.6214
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats