PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN MODEL BANGUN RUANG DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA DI SEKOLAH DASAR
Abstract
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mendiskripsikan Peningkatan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Model Bangun Ruang Dalam Pembelajaran Matematika tentang sifat-sifat bagun ruang dikelas V SDN 02 Mempawah. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan bentuk penelitian tindakan kelas. Subjek penelitian siswa kelas V SDN 02 Mempawah yang berjumlah 24 siswa. Berdasarkan hasil penelitian menunjukkan perolehan hasil evaluasi rata –rata pada siklus I 60,75, dan meningkat menjadi rata-rata 77,92 pada siklus II. Hal ini menunjukan bahwa pegaruh penggunaan media model bangun ruang memberikan dampak yang cukup baik dalam meningkatkan hasil belajar siswa kelas V pada materi sifat-sifat bangun ruang.
Kata Kunci: hasil belajar, media model bangun ruang.
Abstract: The purpose of this research is to describe Improved Student Results Using media geometrical models In Mathematics Learning about the properties of the class room get up five SDN 2 Mempawah. The method used is descriptive method to form action research. Research subjects fifth grade students of SDN 2 Mempawah totaling 24 students. Based on the results of the evaluation results of the study showed gains on average 60.75 in the first cycle, and increased to an average of 77.92 on the second cycle. This shows that the use of media pegaruh geometrical models give a fairly good impact in improving student learning outcomes fifth grade on the material properties of the media geometrical models
Keywords : learning outcomes, media geometrical models.
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i7.6204
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats