PENINGKATAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA MENGGUNAKAN METODE LATIHAN DI KELAS II SEKOLAH DASAR

Morjani F34211344, Abdussamad ., Hery Kresnadi

Abstract


Abstrak : Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar rata-rata hasil belajar siswa dengan menggunakan metode latihan Matematika dan tanpa menggunakan metode latihan Matematika, dengan mengoptimalkan metode pembelajaran yang sesuai dengan materi pembelajaran akan memperoleh hasil belajar yang lebih baik. Metode penelitian yang digunakan adalah Penelitian Tindakan Kelas.Subjek penelitian ini adalah 20 orang.Hasil belajar siswa kelas II Hasil belajar siswa kelas II Sekolah Dasar Negeri 18 Mempawah Timur tentang materi perkalian satu angka dan dua angka semangkin meningkat setelah guru menggunakan metode latihan. Hal ini terliha pada siklus I rata-rata nilai dari 57,5 meningkat menjadi 77,00 pada siklus II.

 

Kata Kunci : Metode Latihan dan Hasil Belajar

 

Abstract :The perpose of this research is to know the increasing of the everage achievement of students by using metode drill matematika. And without using metode drill matematika, optimizing/developing a learning medium which is suitable  with a learning material is useful for gaining good evalution. This research is categorized into classroom action research (CAR). The subjects of the research consist of 20 students.based on third grade students” learning result of the elementary school about simple friction lesson has shown an improvemen after the teacher  applied metode drill. This has shown that the mean of the third student in which they mean used to be calculated as 57,5 now have been improved into 77,00.

 

Keywords : Metode drill and study Acheivement


Full Text:

PDF PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i6.5924

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats