PENINGKATAN BELAJAR MATEMATIKA MENGGUNAKAN KARTU POSITIF DAN NEGATIF METODE LATIHAN KELAS IV SEKOLAH DASAR
Abstract
Abstrak : Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar rata-rata hasil belajar siswa dengan menggunakan kartu positif dan negatif Matematika dan tanpa menggunakan kartu positif dan negatif Matematika, dengan mengoptimalkan media pembelajaran yang sesuai dengan materi pembelajaran akan memperoleh hasil belajar yang lebih baik. Metode penelitian yang digunakan adalah Penelitian Tindakan Kelas.Subjek penelitian ini adalah 32 orang.Peningkatan hasil belajar siswa kelas IV Sekolah Dasar Negeri 21 Mempawah Hilir tentang materi penjumlahan bilangan bulat semangkin meningkat setelah guru menggunakan kartu positif dan negatif. Hal ini terlihat rata-rata nilai dari 60,00 meningkat menjadi 86,25.
Kata Kunci : Kartu Positif dan Negatif dan Hasil Pembelajaran
Abstract :The perpose of this research is to know the increasing of the everage achievement of students by using card positive and negative matematika. And without using card positive and negative matematika, optimizing/developing a learning medium which is suitable with a learning material is useful for gaining good evalution. This research is categorized into classroom action research (CAR). The subjects of the research consist of 32 students.based on third grade students” learning result of the elementary school about simple friction lesson has shown an improvemen after the teacher applied card positive and negative matematika. This has shown that the mean of the third student in which they mean used to be calculated as 60,00 now have been improved into 86,25.
Keywords :cart positive and negative and study Acheivement
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i6.5902
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats