PENINGKATAN HASIL BELAJAR DALAM PEMBELAJARAN IPA MELALUI METODE EKSPERIMEN DI KELAS IV SEKOLAH DASAR

Darmawan F34212029, K.Y Margiyati, Hery Kresnadi

Abstract


Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar rata-rata hasil belajar siswa dengan menggunakan metode eksperimen di sekolah dasar. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif. Jumlah siswa yang mengikuti pembelajaran ini adalah 13 siswa. Berdasarkan hasil analisis data yang diperoleh, rata-rata nilai siswa pada siklus I yaitu 64,61. Dan pada siklus II diperoleh nilai rata-rata sebesar 77,69. Hal ini menunjukan metode eksperimen memberikan dampak positif dalam meningkatkan hasil belajar siswa kelas IV pada materi gaya.

Kata kunci: Hasil Belajar, Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam, Metode Eksperimen

Abstraction: This Research aim to to know how big mean result of learning student by using experiment method [in] elementary school. Used by Research method is descriptive method. Amount of student following this study is 13 student. Pursuant to result of obtained data analysis, mean assess student at I cycle that is 64,61. And at II cycle obtained by average value equal to 77,69. This matter of experiment method menunjukan give positive impact in improving result learn IV class student at style items

Keyword: Result Learn, Study,of Natural Sciences, Method Experiment


Full Text:

PDF PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i5.5605

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats