PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN METODE TANYA JAWAB DALAMPEMBELAJARAN IPA DI SEKOLAH DASAR

Eka Noveralia, Hery Kresnadi, K.Y Margiyati

Abstract


Abstrak:Berdasarkan hasil pengamatan di lapangan yaitu di SDN 59 KM.2 Ngabang Kabupaten Landak hasil belajar siswa pada pelajaran IPA masihnrendah. Hal ini dapat dilihat dari proses belajar mengajar IPA di kelas. Dari hal tersebut penulis mencoba mencari alternative pembelajaran yang dapat meningkatkan hasil belajar siswa khususnya pada pelajaran IPA. Peneliti mencoba menggunakan metode tanya jawab untuk meningkatkan hasil belajar siswa agar lebih meningkat.

Penelitian ini dilaksanakan dengan tujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa pada pembelajaran IPA melalui metode tanya jawab di kelas II SDN 59 KM.2 Ngabang dengan rumusan masalah umumnya, yaitu: Apakah dengan menggunakan metode tanya jawab dapat meningkatkan hasil belajar siswa dalam pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam kelas II SDN 59 KM.2 Ngabang?

Kata Kunci : hasil belajar, metode tanya jawab, pembelajaran IPA

Abstract:Base observing result at the site which is at SDN 59 KM. KM. Ngabang Porcupine Regency usufructs to study students on tutorial IPA Masihnrendah. It can be seen from IPA'S teaching and learning process at brazes. Of that thing writer tries to look for alternative learning who can increase student studying result in particular on IPA'S study. Researcher tries to utilize question-answer method to increase that student studying result more worked up.

This research is executed with aim to increase student studying result on IPA'S learning passes through to methodic question-answer at brazes II. SDN 59 KM. KM. Ngabang with problem formula by and large, which is: What by use of question-answer method can increase student studying result in Natural Sciences learning brazes II. SDN 59 KM. 2 Ngabang?

Key word: learned result, question-answer method, IPA'S learning


Full Text:

PDF PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i5.5598

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats