A STUDY ON PARENTAL SUPPORTS TO CHILDREN IN LEARNING ENGLISH IN ELEMENTARY
Abstract
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana dukungan orang tua terhadap anak mereka dalam belajar bahasa Inggris. Subjek penelitian ini adalah orang tua kelas 5 A di SD Negeri 09 Sungai Raya Kab. Kubu Raya. Dalam peneltian ini, penulis menggunakan metode case study. Sampel penelitian ini adalah 22 orang tua siswa. Hasil analisis menunjukan masing-masing orang tua memberikan dukungan dengan intensitas berbeda. Dukungan yang paling tinggi diberikan pada aspek psikologi ekonomi, dan terendah pada lingkungan rumah. Skor yang ditemukan pada psikologi adalah 364, ekonomi 333 dan pada lingkungan rumah 307. Setiap aspek memiliki kategori dukungan yang cukup sering dilakukan. Dukungan orang tua memiliki dampak positif terhadap hasil belajar siswa.
Kata kunci: Dukungan orang tua, aspek dukungan.
Abstract: This research aims to find out how the parental supports to their children in learning English. The subject of this research was the students parents of Year 5 Class A in SD Negeri 09 Sungai Raya Kab. Kubu Raya. This research was a case study. The study participants were 22 parents. The result showed that parents gave supports differently. The most supports given by parents are in psychology aspect, economy, and home environment. The score of psychology was 364, economy 333, and home environment 307. Parental supports have positive effect to students achievement.
Keywords: Parental supports, aspects of support.
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.26418/jppk.v3i5.5571
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .