Students Mastery on Phrasal Verbs
Abstract
Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tingkat kemampuan mahasiswa semester 5 Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Tanjungpura pada tahun ajaran 2013/2014 mengenai phrasal verb dan untuk mengetahui di tes item manakah mahasiswa semester 5 cenderung salah dalam menjawab tes mengenai semantic dan sintaktik phrasal verb. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa tingkat kemampuan mahasiswa mengenai semantik dan sintaktik phrasal verb tergolong rendah. Dari hasil tes, presentase siswa yang menjawab benar adalah 44.42% dan diklasifikasikan sebagai gagal atau tidak memuaskan. Penelitian ini juga menemukan bahwa di kategori semantik presentase siswa yang menjawab benar adalah 39.01% dan presentase siswa yang menjawab benar di kategori sintaktik phrasal verb adalah 49.82% dan ini menunjukkan bahwa mahasiswa semester 5 Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Tanjungpura pada tahun ajaran 2013/2014 cenderung menjawab salah pada soal mengenai semantic kategori phrasal verb.
Kata kunci: Phrasal verb, Semantik, Sintaktik.
Abstract: This research aims to find out the 5th semester students of English Education Study Program of FKIP Tanjungpura University in academic year 2013/2014 mastery level on phrasal verbs and to know in which test items the 5th semester students fail mostly in answering question about semantic and syntactic phrasal verbs. The finding of this research showed that the students mastery level of semantic and syntactic phrasal verbs was low. From the result of the test, the percentage of the students correct answer was 44.42% and it is classified as failing or unsatisfactory. This research also found that the percentage of the students correct answer in semantic categories is 39.01% and the percentage of the students correct answer in semantic categories is 49.82% and it means the 5th semester students of English Education Study Program of FKIP Tanjungpura University in academic year 2013/2014 fail mostly in answering question about semantic categories of phrasal verbs.
Key words: Phrasal verb, Semantic, Syntactic.
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.26418/jppk.v3i5.5569
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .