PENINGKATAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR PADA PELAJARAN MATEMATIKA DENGAN MENGGUNAKAN MEDIA GAMBAR BANGUN DATAR
Abstract
Abstrak : Improvement of the activity and results of student learning in mathematics lessons using media images woke up flat in class v State elementary schools 33 Nanga Tayap Ketapang. In the learning activities, the activity of learners is very influential towards the learning outcomes achieved. Learning activities to run aktiv, researchers using media images woke up flat which was believed to be able to enhance learning activities learners. The purpose of this study is: to increase physical activity, mental, and emotional learners. and the methods used in this research is the deskriftif method.
Keywords: activity, Media Images, math
Abstrak : Peningkatan aktivitas dan hasil belajar siswa dalam pelajaran matematika dengan menggunakan media gambar bangun datar di kelas v SD Negeri 33 Nanga Tayap Ketapang. Dalam kegiatan pembelajaran, aktivitas peserta didik sangat berpengaruh terhadap hasil belajar yang dicapai. Kegiatan belajar untuk menjalankan aktiv, peneliti menggunakan media gambar bangun datar yang diyakini dapat meningkatkan kegiatan belajar peserta didik. Tujuan dari penelitian ini adalah: untuk meningkatkan aktivitas fisik, mental, dan emosional peserta didik. dan metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriftif.
Kata kunci: Aktivitas, Media Images, matematika
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i3.5059
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats