SHORT MOVIES AS MEDIA TO IMPROVE STUDENTS ABILITY IN WRITING DESCRIPTIVE TEXT
Abstract
The title of this research is short movies as media to improve students ability in writing descriptive text at the eighth grade students class E of SMPN 19 Pontianak in the academic year 2011/2012. The purpose of this research was to improve students ability in writing descriptive especially to solve students problems of difficulties in conveying good grammar and using appropriate vocabularies in writing descriptive text. The researcher conducted a classroom action research. The subject was 40 students. This research was done in three cycles, consisted of planning, acting, observing, and reflecting of each cycles. In collecting the data applied the observation and measurement technique. The improvement can be seen from the students have better understanding in vocabulary and grammar use and students mean score in each cycle which is 56, 64.75 and 74.25.
Key Word: Short Movies, Media, Writing Descriptive Text
Abstrak: Judul penelitian ini adalah Film pendek sebagai media untuk mengembangkan kemampuan siswa dalam menulis teks deskriptif pada kelas delapan E di SMP N 19 Pontianak tahun ajaran 2011/2012. Tujuan pada penelitian ini adalah untuk mengembangkan kemampuan siswa dalam menulis teks descriptive khususnya untuk memecahkan permasalahan siswa dalam penggunaan tata bahasa yang baik dan penggunaan kosakata yang sesuai dalam menulis teks deskriptif. Penelitian ini menggunakan metode Penelitian Tindakan Kelas. Subjek penelitian adalah 40 siswa. Penelitian ini dilakukan sebanyak tiga cycle, terdiri dari perencanaan, tindakan, observasi, dan mereflesikan pada masin-masing cycle. Dalam pengumpulan data digunakan teknik observasi dan penilaian. Perkembangan dapat dilihat dari siswa dapat memahami dengan baik penggunaan kata dan tata bahasa dan nilai siswa pada setiap cycle yaitu 56, 64.75 dan 74.25.
Kata Kunci : Film Pendek, Media, Menulis Teks DeskriptifFull Text:
PDF ()DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i1.496
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats