PENINGKATAN KETERAMPILAN PROSES SISWA MELALUI PENDEKATAN CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING (CTL) PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA KELAS V SEKOLAH DASAR NEGERI 07 SIANTAN KABUPATEN PONTIANAK
Abstract
Abstract : The title of the study is "Improvement Process Skills Students Approach Contextual Teaching and Learning (CTL) In Class V Mathematics Learning Elementary School District 07 Siantan Pontianak '. The purpose of this research is to improve the skills of the students' approach to learning Mathematics CTL particular sum of positive integers by negative integers. The research sample consisted of Class V students numbering 25 people. This research studies the form of 3 cycles. From the results of this study concluded that an increase in the learning outcomes of Pratindakan by 56.8%, amounting to 66.2% of Cycle I, Cycle II Cycle III 81% and amounted to 93.8%.
Key word : Process skills, approach to CTL Mathematics Learning
Abstrak : Judul Penelitian ini adalah Peningkatan Keterampilan Proses Siswa Melalui Pendekatan Contextual Teaching And Learning (CTL) Pada Pembelajaran Matematika Kelas V Sekolah Dasar Negeri 07 Siantan Kabupaten Pontianak. Tujuan Penelitian ini adalah untuk meningkatkan keterampilan proses siswa menggunakan pendekatan CTL pada pembelajaran Matematika,dengan menanamkan konsep pembelajaran Matematika khususnya penjumlahan bilangan bulat positif dengan bilangan bulat negatif. Sampel penelitian ini terdiri dari siswa Kelas V yang berjumlah 25 orang. Penelitian ini berbentuk penelitian 3 siklus. Dari hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa adanya peningkatan hasil belajar dari pra tindakan 56,8 %, Siklus I 66,2 %, Siklus II 81 %, Siklus III 93,8 %.
Kata kunci : Keterampilan Proses, Pendekatan CTL Pembelajaran Matematika
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i12.4112
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats