PENGGUNAAN KOSAKATA PADA KARANGAN SISWA SD KELAS V DI KECAMATAN SEMPARUK KABUPATEN SAMBAS
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penggunaan kosakata yang hemat, cermat, lazim dalam karangan siswa kelas V SD di Kecamatan Semparuk Kabupaten Sambas Provinsi Kalimantan Barat. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa penguasaan kosakata dalam mengarang yang dimiliki siswa sudah sangat baik tapi perlu lebih ditingkatkan karena kosakata adalah hal yang sangat penting dalam kehidupan, dengan kosakata yang tepat siswa dengan mudah menyampaikan informasi kepada orang lain baik secara lisan maupun tulisan. Jika suatu kata tidak dipahami oleh penerima pesan maka pesan yang kita sampaikan tidak akan tersampaikan dengan tepat.
Kata Kunci : Kosakata, Karangan, Siswa
Abstract: This study aims to determine the use of vocabulary-efficient, careful, prevalent in the essay fifth grade students in the district elementary Semparuk Sambas district of West Kalimantan Province. The method used in this research is descriptive method. These results indicate that the vocabulary in the writing of the students has been very good but needs to be further improved because the vocabulary is a very important thing in life, with the right vocabulary students to easily communicate information to others both orally and in writing. If a word is not understood by the receiver of the message that we convey the message will not be delivered properly.
Key Words: Vocabulary, Authorship, Students
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i9.3519
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats