PENINGKATAN MOTIVASI BELAJAR SISWA PADA PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN ALAM DENGAN PENGGUNAAN MEDIA TELEPON MAINAN
Abstract
Abstract: Improved student learning motivation In Natural Sciences Learning With Media Usage Phone Toys. This study aims to increase the motivation to learn science through the use of Media Phone Toys. This research is Classroom Action Research (Classroom Action Research) in collaboration with classroom teachers. This can be seen in the observation sheet, the average percentage of students' motivation are intrinsically the base line is equal to 12.68%, while in the first cycle there is a difference of 54.11% amounting to 41.43% and then from the first cycle of 54, 11% to 63.46% for the second cycle there is a difference of 9.35% in general, the data obtained thus concluded occurred peningkatanDengan media research through the use of a toy phone can be used to increase students' motivation to study Natural Sciences.
Keywords: motivation to learn, IPA, Use of Media Telephone Toys.
Abstrak:Peningkatan Motivasi Belajar siswa Pada Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam Dengan Penggunaan Media Telepon Mainan. Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan motivasi belajar IPA melalui penggunaan Media Telepon Mainan. Penelitian ini termasuk jenis Penelitian Tindakan Kelas (Classroom Action Research) yang berkolaborasi dengan guru kelas. Hal ini dapat dilihat pada lembar observasi, rata-rata persentase untuk motivasi belajar siswa secara instrinsik pada base line yaitu sebesar 12,68% sedangkan pada siklus I sebesar 54,11% terdapat selisih sebesar 41,43% kemudian dari siklus I sebesar 54,11% ke siklus II sebesar 63,46% terdapat selisih sebesar 9,35% Secara umum dari data yang diperoleh dapat disimpulkan terjadi peningkatanDengan demikian penelitian melalui penggunaan media telepon mainan dapat digunakan untuk meningkatkan motivasi belajar siswa pada pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam.
Kata kunci: Motivasi belajar, IPA, Penggunaan Media Telepon Mainan.
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i8.3052
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats