EFEKTIVITAS MODEL PEMBELAJARAN COURSE REVIEW HORAY TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA MATA PELAJARAN EKONOMI
Abstract
Abstract: This study aims to determine the application of Model Learning Course Review horay Against Student Learning Outcomes In Subjects Economy Class X SMAN 1 Teluk Keramat Kabupaten Sambas. The method used was a quasi-experimental methods (Quasy experiments).The study population was a tenth grade students who are 80 members, namely the class XA and XD SMAN 1 Teluk Keramat Kabupaten Sambas academic year 2012/2013. XA class consists of 40 students be given the experimental class and Review Course horay learning models, while the XD class numbered 40 students made ??the grade given control and conventional learning. The average score of students using learning model horay Review Course for 74.62 higher than the average score of the students using the conventional learning model for 67.75. Based on the test results of independent sample t test significance value <0.05 (0.04 <0.05), then Ho is rejected and Ha accepted. So it can be concluded that there are differences in learning outcomes between the experimental class students with classroom control.
Keywords: Effectiveness, Course Review horay, Learning Outcomes
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Penerapan Model Pembelajaran Course Review Horay Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Ekonomi Kelas X SMAN 1 Teluk Keramat Kabupaten Sambas. Metode yang digunakan adalah metode eksperimen semu (Quasy Eksperiment). Populasi penelitian ini adalah siswa kelas X yang berjumlah 80 orang yaitu kelas XA dan XD SMAN 1 Teluk Keramat Kabupaten Sambas tahun ajaran 2012/2013. Kelas XA ini berjumlah 40 orang siswa dijadikan kelas eksperimen dan diberikan model pembelajaran Course Review Horay, sedangkan kelas XD berjumlah 40 orang siswa dijadikan kelas kontrol dan diberikan pembelajaran konvensional. Rata-rata skor siswa menggunakan model pembelajaran Course Review Horay sebesar 74,62 lebih tinggi dibandingkan dengan rata-rata skor siswa menggunakan model pembelajaran konvensional yang sebesar 67,75. Berdasarkan hasil uji independent sample t test nilai signifikansi < 0,05 (0,04<0,05), maka Ho ditolak dan Ha diterima. Jadi dapat disimpulkan bahwa terdapat perbedaan hasil belajar siswa antara kelas eksperimen dengan kels kontrol.
Kata Kunci : Efektivitas, Course Review Horay, Hasil BelajarDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i8.3027
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats