PENINGKATAN MOTIVASI BELAJAR DENGAN MEDIA GAMBAR PADA PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN SOSIAL DI KELAS IV SEKOLAH DASAR NEGERI 25 PANIT SEMARO
Abstract
Increased motivation to learn with media images in social science teaching in class IV primary schools 25 panit semaro. Aims This study 1)??. To describe the learning plan with media images to enhance learning motivation in learning IPS 2). To describe the implementation of learning with media images to enhance learning motivation in learning social studies. 3). To describe the increased motivation of learners class IV primary schools 25 Panit Semaro. The method used is descriptive method of research is the type of classroom action research. Based on the observations of the first cycle only 71.42% who are motivated to learn and then on the second cycle increased to 85.58%. This suggests that the use of media images can enhance learning motivation in learning Social Sciences.
Abstrak: Peningkatan motivasi belajar dengan media gambar pada pembelajaran ilmu pengetahuan sosial di kelas iv sekolah dasar negeri 25 panit semaro. Penelitian Ini Bertujuan 1). Untuk mendiskripsikan perencanaan pembelajaran dengan media gambar untuk meningkatkan motivasi belajar pada pembelajaran IPS 2). Untuk mendiskripsikan pelaksanaan pembelajaran dengan media gambar untuk meningkatkan motivasi belajar pada pembelajaran IPS. 3). Untuk mendiskripsikan peningkatan motivasi belajar peserta didik kelas IV SDN 25 Panit Semaro. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan jenis penelitian yaitu Penelitian Tindakan Kelas. Berdasarkan pengamatan siklus I hanya 71,42 % yang memiliki motivasi belajar kemudian pada siklus II meningkat menjadi 85,58 %. Hal ini menunjukkan bahwa penggunaan media gambar dapat meningkatkan motivasi belajar pada pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial.
Kata Kunci: Motivasi Belajar, Media Gambar, dan Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial.
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i7.2628
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats