THE CORRELATION BETWEEN STUDENT’S MISBEHAVIOR WITH ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT OF THE EIGHT GRADE STUDENTS
Abstract
Abstract: This research was conducted to verify the previous research finding shown by Wini Miaryuna (2008). The number of Year-8 students of “SMP Negeri 16 Pontianak” are 331 people. The sample is year-8 B, which consist of 32 students. This research using direct and indirect technique. To gather the data, checklist item, tally, daily score,mid score and final score are used in order to observe the data. The research found out that the typical misbehavior in the classroom was looking outside,beside, back and front. The average degree of students’ achievement who doing misbehaviour in learning English is 5.7 and the average degree of students’ achievement who do not doing misbehavior is 7.2. The degree of the correlation between students’misbehavior and the students’ English learning achievement is (-0.77) it is categorized strong correlation. This result showed that there is a negative correlation between students misbehavior and students’ English learning achievement.
Key words : Qualitative Research, Direct and Indirect Technique, Misbehavior
Abstrak : Penelitian ini bertujuan membuktikan penelitian sebelum nya oleh Wini Miaryuna (2008). Total keseluruhan murid kelas 8 SMP N 16 Pontianak adalah 331 orang. Kelas yang di ambil untuk penelitian adalah kelas 8B,yang terdiri dari 32 siswa. Penelitian ini menggunakan teknik langsung dan tidak langsung. Untuk mengumpulkan data digunakan tabel ceklis, nilai sehari-hari, nilai mid dan nilai ulangan akhir. Penelitian menemukan bahwa kelakuan buruk yang sering di perlihatkan murid adalah melihat keluar,kesamping ke depan dan belakang. Nilai rata- rata murid yang melakukan kebiasaan buruk adalah 5.7 dan nilai rata-rata murid yang tidak melakukan nya adalah 7.2. rata-rata dari korelasi antara kelakuan buruk murid dengan nilai mereka adalah (-0.77) yang dikategorikan sebagai korelasi kuat. Hasil ini menunjukkan bahwa ada hubungan antara kelakuan buruk murid saat dikelas dengan nilai bahasa inggris yang mereka capai.
Kata Kunci : Penelitian Kualitative, Teknik Langsung dan Tidak Langsung, Kelakuan Buruk.
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v7i3.24223
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats