MENINGKATKAN HASIL BELAJAR EKONOMI SISWA MELALUI METODE PEMBERIAN TUGAS (RESITASI) BERBANTUAN MEDIA VISUAL
Abstract
Abstract: Verynus, this Thesis title is Improving Student Learning Outcomes Economy Class XII IPS 2 SMA Negeri 10 Pontianak Through Giving task Method (recitation) Assisted Visual Media. This study aims to improve student learning outcomes, using the method of administration tasks (recitation) aided visual media in class XII IPS 2 on economic subjects SMA Negeri 10 Pontianak. This research forms a Classroom Action Research (CAR) with the research subjects are teachers and students of class XII IPS 2 SMA Negeri 10 pontianak school year 2012/2013. The results showed an increase in stages in which student learning outcomes of the first cycle of 69.44% rise in the second cycle of 86.11%. Besides an increase of student activity 11.11%, and the activity of the teacher is also an increase of 19.23%. It can be concluded that the use of the method of administration tasks (recitation) aided visual media can boost student learning outcomes economy class XII IPS 2 SMA Negeri 10 Pontianak.
Keywords: Method of Providing Duty (recitation), Visual Media, Learning Outcomes.
Abstrak: Verynus, Judul Skripsi ini adalah Meningkatkan Hasil Belajar Ekonomi Siswa Kelas XII IPS 2 SMA Negeri 10 Pontianak Melalui Metode Pemberian Tugas (Resitasi) Berbantuan Media Visual. Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa, dengan menggunakan metode pemberian tugas (resitasi) berbantuan media visual di kelas XII IPS 2 pada mata pelajaran ekonomi SMA Negeri 10 Pontianak. Bentuk penelitian ini merupakan Penelitian Tindakan Kelas (PTK) dengan subjek penelitian adalah guru dan siswa kelas XII IPS 2 SMA Negeri 10 pontianak tahun ajaran 2012/2013. Hasil penelitian menunjukan terjadi peningkatan secara bertahap dimana hasil belajar siswa dari siklus I sebesar 69,44% meningkat pada siklus II sebesar 86,11%. Selain itu aktivitas siswa terjadi peningkatan sebesar 11,11%, dan aktivitas guru juga terjadi peningkatan sebesar 19,23%. Dapat disimpulkan bahwa penggunaan metode pemberian tugas (resitasi) berbantuan media visual dapat meingkatkan hasil belajar ekonomi siswa kelas XII IPS 2 SMA Negeri 10 Pontianak.
Kata Kunci: Metode Pemberian Tugas (Resitasi), Media Visual, Hasil Belajar.DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i6.2312
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats