MENINGKATKAN KEMAMPUAN PENGENALAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS ANAK USIA DINI DENGAN ALPHABET METHOD DI TK
Abstract
This research aims to identify and describe whether by introducing the English language through the Alphabet method can improve the recognition vocabulary of English children aged 4-5 years old Group kindergarten Turnip Town For Kids Pontianak. The research method used was Classroom Action Research, the number of students 20 children. The research was done 2 cycles, each cycle is done in three meetings. Cycle 1 gained 66% and 2 Cycle 2 IPKG obtained 77%.
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan mendiskripsikan apakah dengan memperkenalkan Bahasa Inggris melalui Alphabet Method dapat meningkatkan pengenalan kosakata Bahasa Inggris anak usia 4-5 tahun Kelompok Turnip TK Town For Kids Pontianak. Metode penelitian yang digunakan adalah Penelitian Tindakan Kelas, dengan jumlah siswa 20 anak. Penelitian ini dilakukan 2 siklus, setiap siklus dilakukan dalam tiga kali pertemuan. Siklus 1 diperoleh 66% dan IPKG 2 Siklus 2 diperoleh 77%.
Kata kunci : Pengenalan Kosakata, Bahasa Inggris, Metode Alfabet
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i6.2238
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats