PENINGKATAN AKTIVITAS PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN ALAM DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF SISWA KELAS IV
Abstract
Judul penelitian ini adalah Peningkatan Akviias Pembelajaran ilmu
Pengetahuan Alam dengan Menggunakan Model Pembelaj aran Kooperatif pada
Kelas IV SD Negeri 09 Ponlianak Timur. Metode penelitian yang digunakan
adalah penelitian deskriftif dengan pendekatan kualitatif dan jenis penelitian
tindakan kelas. Subyek dalam penelitian ini adalah sebanyak 37 orang siswa kelas
IV SD Negeri 09 Pnntianak TImur.Hasil penelitian terdapat peningkatan aktivas
pembelajaran IPA, baik dalam aktivitas tisik.mentalmaupun emosional.
Kata Kunci: Akiivitas Pembelajaran, Pembelajaran IPA, Model Kooperatif
Abstract: The title of the study is Improvement of Natural Sciences Learning
Activity Using Cooperative Learning Model in the Elementary School Fourth
Grade 09 East Ponlianak. The research method used is descriptive research with
qualitative approaches and classroom action research. The subjects in this study
were as many as 37 students of class IV Elementary School 09 East Poritianak.
The results are irnproved science learning activities, both in physical acuvity,
mental or emotional
Keywords: Learning activities, learning science, Cooperative Model
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i5.2141
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats