THE CORRELATION BETWEEN LEARNING STYLE AND STUDENTS READING COMPREHENSION
Abstract
Abstract: This research is entitled the correlation between learning style and students reading comprehension. The purpose of conducting this research was to examine whether there is a significant correlation or not between learning style and students reading comprehension on the fourth semester students of English Education Study Program of FKIP UNTAN Pontianak in academic year 2011/2012. This research used correlation study. There were 45 students from two classes as the population of this research. The sample was taken from class B which consists of 23 students. In this case, the researcher collected the data by using learning style questionnaire and reading comprehension test. The result showed that t-value (0.14) was lower than t-table (2.080), it can be concluded that the Null Hypothesis (Ho) there is no significant correlation between learning style and students reading comprehension on the fourth semester students of English Education Study Program of FKIP UNTAN Pontianak in academic year 2011/2012 was accepted.
Keywords: correlation, learning style, reading comprehension
Abstrak: Penelitian ini berjudul hubungan antara gaya belajar dan pemahaman membaca mahasiswa. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji apakah ada hubungan yang signifikan atau tidak antara gaya belajar dan pemahaman membaca mahasiswa semester 4 program studi pendidikan bahasa inggris di FKIP UNTAN tahun ajaran 2011/2012. Penelitian ini menggunakan metode korelasi. Ada 45 mahasiswa dari dua kelas yang digunakan sebagai populasi penelitian. Sampel penelitian diambil dari kelas B yang berjumlah 23 mahasiswa. Dalam hal ini, peneliti mengumpulkan data dengan menggunakan kuesioner gaya belajar dan tes pemahaman membaca. Hasil dari penelitian menunjukan bahwa t-hitung adalah 0.14 lebih rendah dari t-tabel (2.080), maka dapat disimpulkan bahwa tidak ada hubungan yang signifikan antara gaya belajar dan pemahaman membaca mahasiswa semester 4 program studi pendidikan bahasa inggris di FKIP UNTAN tahun ajaran 2011/2012.
Kata Kunci: hubungan, gaya belajar, pemahaman membaca
Full Text:
PDF ()DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i4.1838
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats