PENGEMBANGAN LEMBAR KERJA SISWA (LKS) DENGAN PENDEKATAN MAKROSKOPIS-MIKROSKOPIS-SIMBOLIK PADA MATERI IKATAN KIMIA

Robi Yanto, Eny Enawaty, Erlina .

Abstract


Abstract: The title of this research is developing of students work sheet with macroscopic-microscopic-symbolic approach in chemical bonding subject. The purpose of this research was to produce a student work sheet with macroscopic-microscopic-symbolic approach in chemical bonding subject. The method of this research is Research & Development (R&D) recommended by Borg & Gall with modification. There are four steps in this method, which is research and collecting information, planning, developing preliminary form of product, and the last is field testing and product revision. Based on the result, the student work sheet with macroscopis-microscopic-symbolic approach in chemical bonding subject was suitable been used at learning process.

Keyword: R & D, macroscopic-microscopic-symbolic, chemical bonding, students work sheet

Abstrak: Penelitian ini berjudul pengembangan lembar kerja siswa (LKS) dengan pendekatan makroskopis-mikroskopis-simbolik pada materi ikatan kimia. Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan lembar kerja siswa (LKS) ikatan dengan pendekatan makroskopis-mikroskopis-simbolik pada materi ikatan kimia. Bentuk penelitian yang digunakan ialah penelitian dan pengembangan (R&D) dengan model pengembangan yang direkomendasikan oleh Borg & Gall (1989) yang dimodifikasi yang meliputi empat tahap yaitu penelitian pendahuluan untuk mengumpulkan informasi, melakukan perencanaan, mendesain produk awal sampai melakukan uji coba lapangan dan revisi produk. Berdasarkan hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa LKS ikatan kimia dengan pendekatan makroskopis-mikroskopis-simbolik layak digunakan dalam pembelajaran

Kata Kunci: R & D, makroskopis-mikroskopis-simbolik, ikatan kimia, lks

Full Text:

PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i3.1511

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats