STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS THE USE OF PODCAST FOR ENGLISH LANGUAGE LEARNING: A CASE STUDY AT TANJUNGPURA UNIVERSITY
Abstract
Email: ijanabel@yahoo.com
Abstract: This study investigates the attitudes of students towards the use of podcast as a media for English language learning. Semi-structured interview is employed as a means of collecting the data. The findings indicate that all students who use podcasts as a media for English language learning have shown positive attitudes and are also aware of the benefits of using this technology despite the barriers they face during the process of learning. Although lack of internet connection is mentioned to be the main barrier encountered by the students, they find this technology can enhance their English learning motivation and effectively boost their English language skills.
Keywords: Attitude, Podcasts, Barrier, English Language Learning
Abstrak: Studi ini bertujuan untuk menyelidiki sikap mahasiswa terhadap penggunaan podcast sebagai media untuk belajar bahasa Inggris. Wawancara semi terstruktur digunakan sebagai media untuk pengumpulan data. Temuan menunjukkan bahwa seluruh mahasiswa yang menggunakan podcast sebagai media untuk belajar bahasa telah memperlihatkan sikap yang positif dan menyadari akan manfaat dari penggunaan media ini meskipun mereka juga menghadapi kendala-kendala dalam proses belajar dengan menggunakan podcast. Meskipun lemahnya jaringan internet merupakan kendala utama yang dihadapi oleh mahasiswa, mereka menemukan bahwa teknologi ini dapat memacu motivasi belajar bahasa Inggris dan secara efektif meningkatkan keterampilan bahasa Inggris mereka.
Kata Kunci: Sikap, Podcast, Kendala, Belajar Bahasa Inggris
Full Text:
UntitledDOI: https://doi.org/10.26418/jppk.v5i3.14152
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .