PENINGKATAN AKTIVITAS BELAJAR DALAM PEMBELAJARAN IPS MENGGUNAKAN MODEL PICTURE AND PICTURE DI SEKOLAH DASAR
Abstract
Abstrak: Tujuan penelitian ini secara umum untuk meningkakan akivitas belajar siswa pada pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial menggunakan model Picture And Picture di kelas IV Sekolah Dasar Negeri 19 Jonti Sanggau. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif. Bentuk penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas. Teknik pengumpul data yang digunakan adalah teknik observasi langsung. Terdapat peningkatan aktivitas belajar pada base line sebesar 31,95%, meningkat menjadi 70,83% pada siklus I, pada siklus II meningkat menjadi 80,56%. Selisih peningkatan dari siklus I ke siklus II sebesar 87,92%. Dari base line ke siklus II terjadi peningkatan sebesar 67.81%.
Kata Kunci: Aktivitas Belajar, Model Picture And Picture
Abstract: The aim of this research to improved its general activity of students in the Social learning model of Picture And Picture in class IV State Elementary School 19 Jonti Sanggau. The method used is descriptive method . This research is a form of action research . Data collection technique used is the technique of direct observation . There is increased activity in the base line study of 31.95 % , increased to 70.83 % in the first cycle , the second cycle increased to 80.56 % . The difference increased from cycle I to cycle II of 87.92 % . From the base line to the second cycle an increase of 67.81 % .
Keywords: Activity Learning , Model Picture And Picture.
Full Text:
UntitledDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v5i1.13382
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats