PENINGKATANAKTIVITASPEMBELAJARAN MATEMATIKA MELALUI MODEL ALGORITMA EUCLIDES DI KELAS VI SEKOLAH DASAR NEGERI 03 SEMAYANG SANGGAU

Mahdi F34210224, Marzuki ., Sri Utami

Abstract


Kata Kunci: Aktivitas belajar, Belajar matematika, Algoritma Euclides.

Abstrak: Judul penelitian ini adalah Peningkatan aktivitas pembelajaran Matematika melalui model Algoritma Euclides di kelas VI Sekolah Dasar Negeri 03 Semayang Sanggau. Penelitian ini bertujuan untuk mengungkapkan dampak penggunaan penerapan Algoritma Euclides dalam mengatasi kesulitan siswa menentukan FPB dan KPK dua bilangan di kelas VI SDN 03 Semayang. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriftif kualitatif dengan bentuk penelitian tindakan kelas. Subjek penelitian adalah siswa kelas VI dengan jumlah 30 orang peserta didik. Hasil analisis data menunjukkan bahwa setelah diberikan penerapan Algoritma Euclides untuk menentukan FPB dan KPK dua bilangan, Aktivitas belajar peserta didik meningkat yang berdampak positif terhadap hasil belajar dengan nilai di atas standar KKM.

Keywords: Learning activities, Mathematics learning, Euclidean Algorithm.

Abstract: The title of the study is "Increased activity of learning mathematics through models Euclidean algorithm in the sixth grade elementary school 03 Semayang Sanggau". This study aims to reveal the impact of the use of the application of the Euclidean algorithm to overcome the difficulties students determine the FPB and KPK two numbers in the sixth grade SDN 03 Semayang. The research method used is descriptive qualitative method to study the form of a class action. Subjects were students of class VI to the number of 30 people learners. The results of data analysis showed that after the application is given Euclidean algorithm to determine the FPB and KPK two numbers, increasing learners' learning activities that positively affect learning outcomes with value above the standard KKM.

Full Text:

PDF ()


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i3.1302

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats