PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN IPA DENGAN MENGGUNAKAN METODE INKUIRI
Abstract
Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk Meningkatkan Hasil Belajar IPA melalui metode pembelajaran Inkuiri pada Siswa Kelas V SDN 34 Taas Kecamatan Menyuke Kabupaten Landak Semester I Tahun Ajaran 2015/2016. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif dengan teknik pengumpulan datanya adalah teknik observasi langsung dan teknik pengukuran, sedangkan alat pengumpulan datanya mempergunakan lembar observasi dan tes. Peningkatan Hasil Belajar Ilmu Pengetahuan Alam di kelas V Sekolah Dasar Negeri 34 Ta’as Kecamatan Menyuke Kabupaten Landak juga dapat meningkatkan hasil belajar murid, pada siklus I dengan persentase ketuntasan sebesar 70,00 dan pada siklus II meningkat sebesar 78,51 dengan ketuntasan hingga 8,51.
Kata Kunci : Pembelajaran IPA, Metode Inkuiri
Abstract : The aim of this study was to Improve Learning Outcomes science through inquiry learning methods in Class V SDN 34 Taas the District Menyuke Porcupine District Semester Academic Year 2015/2016. The method used is descriptive method with data collection technique is the technique of direct observation and measurement techniques, while the data collection tool to use observation and tests . Improved Learning Outcomes Natural Sciences at the State Elementary School class V 34 Ta'as Menyuke District of Porcupine District can also improve student learning outcomes , in the first cycle with the percentage of completeness at 70.00 and the second cycle increased by 78.51 with the thoroughness of up to 8 ,51 .Keywords : Learning science , Methods of Inquiry
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v4i12.12953
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats