PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN IPA MENGGUNAKAN MEDIA GAMBAR DI SEKOLAH DASAR
Abstract
Abstrak ; Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan inpormasi yang akurat dan meningkatkan aktivitas belajar siswa dalam pembelajaran IPA di kelas V.
mendeskripsikan penggunaan media gambar dikelas V Sekolah Dasar Negeri No 07 Nanga Mongko Kecamatan Nanga Taman,Kabupaten Sekadau. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskreptif dengan bentuk penelitian tindakan kelas PTK .Hasil penelitian pada siklus I dan siklus II menunjukan peningkatan hasil belajar siswa. Hal ini terbukti dari hasil belajar siswa kelas V dalam pembelajran Ilmu Pengetahuan Alam ( IPA tes akhir siklus I dengan nilai rata – rata 68 siklus I dan pada siklus II menjadi 75 %.
Kata kunci ; Peningkatan Hasil Belajar IPA, Menggunakan Media Gambar
Abstract ; Thebresarch was aimed to describe the application of group discussion method of SDN 07 Nanga Mongko Kecamatan Nanga Taman Kabupaten Sekadau. The research method used was descriptive method with the research desegn of media images action ( CAR ]. The result of the research in the first cycle and the improvement of students’ achievement. This was proved from the fourth studens’ achievement in science learning which the mean score of the final test in the first cycle was 68 and improved on the second became 72 , with the learning completenes of 25 % on the first cyle and 75 % on the second cycle..
Keyword ; Media Images, Imu Natural Sciences
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v4i12.12719
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats