PENINGKATAN HASIL IPA MENGGUNAKAN METODE EKSPERIMEN DI KELAS VI SEKOLAH DASAR

Eka Suryadi, Kaswari ., Rosnita .

Abstract


Abstrak: Tujuan penelitiaan ini secara umum untuk mendapatkan informasi yang akurat unruk meningkatkan hasil belajar siswa dalam pembelajaran IPA di kelas VI Sekolah Dasar Negeri 22 Sunsong. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif.  Hasil belajar siswa yaitu 61,9% pada siklus I, meningkat menjadi 83,8% pada siklus II. Selisih peningkatan dari siklus I ke siklus II sebesar 21.9%. Dengan demikian skor rata-rata hasil belajar siswa pada siklus I katagori rendah kemudian disiklus II katgori  cukup baik.

 

Kata Kunci: Ilmu Pengetahuan Alam, Metode Eksperimen.

 

Abstraction: this Target Penelitiaan in general to get the accurate information [of] unruk improve the result learn the student in study IPA [in] class of VI of Elementary School [of] Country 22 Sunsong. Method used [by] [is] descriptive method. Result learn the student that is 61,9% [at] cycle I, mounting to become 83,8% [at] cycle II. Improvement Difference from cycle I to cycle II [of] equal to 21.9%. Thereby mean score [of] result of learning student [of] [at] low cycle I katagori later;then good enough cycle II katgori

 

Keyword: Natural Sciences, Experiment Method.


Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v4i12.12706

Refbacks

  • There are currently no refbacks.



Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)  published by

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura

CP: (62)83125507573

ISSN: 2715-2723 (online)



This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms  of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .Lisensi Creative Commons 

View JPPK Stats