Eva Monica, Junaidi H. Matsum, Okiana Program Studi Pendidikan Ekonomi FKIP Untan Pontianak Email : [email protected]
Abstract
Abstrak: Skripsi ini berjudul “Analisisi Faktor – Faktor Bauran Pemasaran Dalam Memberikan Kepuasaan Kepada Peserta Bimbingan Belajar Di Primagama Cabang Pontianak”. Masalah dalam skripsi ini adalah bagaimana faktor – faktor bauran pemasaran dalam memberikan kepuasan peserta bimbingan belajar di primagama cabang Pontianak untuk kelas 3 SMA IPA dan 3 SMA IPS pada tahun ajaran 2014/2015. Populasi pada penelitian ini yaitu para peserta bimbingan belajar yang mengikuti kelas ujian nasional khususnya kelas 3 SMA IPA dan IPS sebanyak 117 peserta. Sampel pada penelitian ini sebanyak 54 respoden. Informasi data dalam penelitian ini melalui hasil pengisian kuesioner dari responden.Teknik pengolahan data dalam penelitian ini menggunakan rumus persentase. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa faktor produk dinilai tinggi (yaitu 70.68%), faktor harga dinilai tinggi/baik ( yaitu 70.68% ), faktor promosi dinilai tinggi/baik ( yaitu 67.28%, faktor tempat dinilai tinggi/baik ( yaitu 74.69% ), faktor Orang/SDM dinilai tinggi/baik ( yaitu 75.56% ), faktor proses dinilai tinggi/baik ( yaitu 80.86% ), faktor Bukti Fisik dinilai tinggi/baik ( yaitu 66.82% ).
Kata Kunci : Bauran Pemasaran, Kepuasaan Peserta
Abstract: This thesis entitled "Factors Analysis - Marketing Mix Factors Satisfaction In Giving To Participants Tutoring In Primagama Pontianak Branch". Problems in this paper is how a factor - a factor in the marketing mix gives the participant satisfaction Primagama tutoring in Pontianak branch for 3rd grade 3 SMA SMA science and social studies in the academic year 2014/2015. The population in this study is the participants who attend classes tutoring national exam, especially Grade 3 high school science and social studies as many as 117 participants. Samples in this study as many as 54 respondents. Information data in this study through questionnaires of responden.Technique result of processing the data in this study using a percentage formula. Results from this study showed that the factor products rated high (ie 70.68%), the price factor rated higher / better (ie 70.68%), promotion factor rated higher / better (ie 67.28%, factor a valued / well (ie 74.69%) , factors People / HR rated higher / better (ie 75.56%), process factors rated high / good (ie 80.86%), Physical Evidence factors rated high / good (ie 66.82%).
Keywords : Marketing Mix , Satisfaction Participants
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v4i9.11452
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats