KORELASI ANTARA PENGGUNAAN STRATEGI BELAJAR PQ4R DENGAN KETERAMPILAN MEMBACA PEMAHAMAN DI KELAS IV
Abstract
Abstract: The correlation between PQ4R learning strategy usage with comprehension reading skill of fourth grade. The aim of this research is to get the objective side about the correlation between PQ4R learning strategy usage with comprehension reading skill of fourth grade. This research uses descriptive method. The result of the research indicates that there is a significant correlation between PQ4R learning strategy usage with comprehension reading skill of fourth grade. It can be proved from the amount of rxy>rtable (0,55>0,227). Thereby Ha is accepted and Ho is refused.
Abstrak: Korelasi antara penggunaan strategi belajar PQ4R dengan keterampilan membaca pemahaman di kelas IV. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan korelasi antara penggunaan strategi belajar PQ4R dengan keterampilan membaca pemahaman di kelas IV. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat korelasi yang siginifikan antara penggunaan strategi belajar PQ4R dengan keterampilan membaca pemahaman di kelas IV. Hal ini dapat dilihat dari jumlah rxy>rtabel (0,55>0,227). Dengan demikian Ha diterima dan Ho ditolak.
Kata Kunci: Korelasi, PQ4R, Keterampilan Membaca PemahamanFull Text:
PDF ()DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i2.1090
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats