ANALYSIS OF NAIK DANGO TRADITION VALUES IN THE DAYAK KANAYATN ETHNICITY IN BANDANG HAMLET
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Batubara, S. M. (2017). Kearifan lokal dalam budaya daerah kalimantan barat (etnis melayu dan dayak). Jurnal Penelitian IPTEKS, 2(1).
Bogdanovic, M., (2013). The number and its symbolism in ancient Greece. Journal of Arts and Humanities. 2 (6),pp16-122
Funk dan Wagnalls, (2013). Standard Desk Dictionary, Cambridge: Harper and Row.
Gurung A, Prater E (2006). A Research Framework for the Impact of Cultural Differences on IT Outsourcing. J. Glo. Info. Technol. Manage. 9(1), 24-43
Hatta, S., Bahari, Y., & Rivaie, W. (2016). Kontribusi Gawai Dayak dalam Menumbuhkan Nilai-nilai Solidaritas Generasi Muda Desa Sekendal. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa, 5(4).
Hawkins, P. (2012). Creating a Coaching Culture. New York: Bell and Bain Ltd.
Johnson, Doyle Paul. (1986). Teori Sosiologi Klasik dan Modern. Jakarta : PT Gramedia. Diterjemahkan Oleh Robert M.Z.
Khairunnisa, C. F., Pratiwi, E. A., Febriyanti, N., & Fitriono, R. A. (2021). Penerapan Hukum Adat Boiltn Mate Namar Uman Dalam Prespektif Kriminologi. Jurnal Pendidikan Sosiologi Dan Humaniora, 12(2), 94. https://doi.org/10.26418/j-psh.v12i2.49421
Lawang, Robert H. (1985). Buku Materi Pokok Pengantar Sosiologi. Modul 4-6. Jakarta : Departemen Pendidikan dan Kebudayaan Universitas Terbuka
Marzuki,N.N. (2015). Simbolisme dalam Upacara Adat : Kajian terhadap upacara adat Karampuang di Kabupaten Sinjai Sulawesi Selatan, tesis, Sekolah Pasca Sarjana Universitas Gajah Mada.
Mintosih, S., & Widiyanto,Y. S. (1997). Tradisi dan Kebiasaan Makan Pada Masyarakat Kalimantan Barat (1st ed). Jakarta : Proyek Pengkajian dan Pembinaan Nilai-Nilai Budaya, Direktorat Sejarah dan Nilai Tradisional, Direktorat Jendral Kebudayaan, Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Moleong, Lexy J. (2017). Metodologi Penulisan Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Ramadhan, I., Hardiansyah, M. A., Chappel, C., Firmansyah, H., Tanjungpura, U., Sultan, U., & Tirtayasa, A. (2023). Preserve the existence of balala’ tamakng tradition of dayak ethnic to maintain the national identity of indonesia. Jurnal Pendidikan Pancasila Dan Kewarganegaraan, 4(1), 28–44. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.26418/jppkn.v4i1.61234
Ramadhan, I., Hardiansyah, M. A., Imran, I., Firmansyah, H., & Aditya, M. C. P. (2023). Becupin Tradition: The Efforts of Young Generation in Maintaining the Existence of Malay Culture in Kapuas Hulu. Jurnal Ilmu Sosial Mamangan, 12(1), 350–359. https://doi.org/10.22202/mamangan.v12i1.6625
Riswanto, D., Mappiare-AT, A., & Irtadji, M. (2017). Kompetensi multikultural konselor pada kebudayaan suku dayak kalimantan tengah. JOMSIGN: Journal of Multicultural Studies in Guidance and Counseling, 1(2), 215-226.
Sarifah, L. A. (2017). Penanaman Nilai Demokrasi Dalam Boarding School Di Smp It (Islam Terpadu) Ihsanul Fikri Kabupaten Magelang. Skripsi : Fakultas Ilmu Sosial. Universitas Negeri Semarang. (Online) : http://lib.unnes.ac.id/31841/
Sobur.A. (2016). Kamus Besar Sosiologi. Bandung : Pustaka Setia.
Wlasham g (2002). Cross-cultural software production and use a structurational apporoach. MIS Quarterly, 26 (4), 359-380.
Wiyono, H., Putra, G. M. C., & Mirzachaerulsyah, E. (2020). Interaksi Sosial Remaja Antar Etnik Di Desa Salatiga Kecamatan Mandor Kabupaten Landak. Pendidikan Sosiologi Dan Humaniora, 11(2), 82–90.
DOI: https://doi.org/10.26418/j-psh.v14i2.63608
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan Sosiologi dan Humaniora published by
Sociology Education Study Program
Faculty of Teacher Training and Education
Tanjungpura University
Pontianak, West Kalimantan, Indonesia.
Jurnal Pendidikan Sosiologi dan Humaniora is licensed under CC BY 4.0