USING MULTIMEDIA IN TEACHING ENGLISH TO JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS (a case Study on SMP Immanuel Pontianak in Academy Year 2011/2012)

Muhammad Riza F12207027, Albert Rufinus, Dewi Novita

Abstract


ABSTRACT

The title of this research is Using Multimedia in Teaching English to Junior High School Students. The aims of this research is to investigate the teacherís preparation and implementation in teaching learning English by using multimedia in SMP Immanuel Pontianak. The method used in this research was case study where the subjects of research were two English teachers. The result found that in the preparation the teachers get the materials from some sources, for example internet, books, and videos. The teachers faced a problem, which is the limitation of the devices. While in implementation the teacher commonly used videos in pre-activity, and then using power-point to explain the materials. The teachers seldom give the assessment that involved the learners using multimedia.

Key words: multimedia, case study, preparation, implementation.

ABSTRAK

Judul dari penelitian ini adalah Menggunakan Multimedia Dalam Mengajar Bahasa Inggris kepada Siswa Menengah Pertama. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menginvestigasi persiapan dan implementasi multimedia dalam proses belajar mengajar di SMP Immanuel Pontianak. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah studi kasus di mana subjek dari penelitian adalah dua orang guru bahasa Inggris. Hasil dari penelitian menemukan bahwa dalam tahap persiapan guru mendapatkan materi dari berbagai sumber, seperti internet, buku, dan video. Guru menghadapi masalah yaitu keterbatasan dari alat-alat multimedia. Dalam implementasinya guru biasanya menggunakan video pada pre-activity, dan menggunakan power=point untuk menjelaskan materi pembelajaran. Guru jarang memberikan tugas yang melibatkan siswa menggunakan multimedia.

Kata kunci: Multimedia, Studi kasus, persiapan, implementasi.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.