METODE PERMAINAN SMACK DOWN TERHADAP HASIL BELAJAR PESERTA DIDIK DALAM PEMBELAJARAN IPS KELAS V SDN
Abstract
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan informasi data yang akurat tentang pengaruh penggunaan metode permainan smack down terhadap hasil belajar peserta didik dalam pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial kelas V Sekolah Dasar Negeri 36 Pontianak Selatan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode eksperimen dan bentuk penelitian ini adalah quasi exsperimental design. Sampel penelitian ini adalah 22 peserta didik. Hasil rata-rata skor pre-test peserta didik adalah 34,59 dan standar deviasi sebesar 13,68 dengan skor terendah peserta didik 10 dan skor tertinggi 68,5. Hasil rata-rata skor post-test peserta didik adalah sebesar 73,91 dan standar deviasi 8,41 dengan skor terendah peserta didik 62 dan skor tertinggi 95. Terdapat pengaruh penggunaan metode permainan smack down terhadap hasil belajar peserta didik dalam pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial kelas V Sekolah Dasar Negeri 36 Pontianak Selatan.
Kata kunci: Permainan Smack Down, hasil belajar
Abstract: This study aims to obtain accurate information and data on the effect of the use of methods of game smack down on the result learning of students in the learning of Social Sciences Public Elementary School fifth grade 36 South Pontianak. The method used in this study is the experimental method and form of this study was quasi exsperimental design. The sample was 22 students. The average yield of pre-test scores of students is 34.59 and the standard deviation of 13.68 with the lowest score of learners 10 and the highest score of 68.5. The results of the average post-test scores of students is at 73.91 and the standard deviation of 8.41 with the lowest score of learners 62 and the highest score of 95. There is the effect of using a game method smack down on the result learning of students in the learning of Social Sciences Public Elementary School fifth grade 36 South Pontianak.
Keywords: Game Smack Down, result of learning
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i11.7676
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats