PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA MENGGUNAKAN METODE DEMONSTRASI DI SEKOLAH DASAR
Abstract
Abstrak: keluhan tentang rendahnya hasil belajar siswaatau tingkat penguasan anak rendah terhadap mata pelajaranmatematika di kelas III sekolah dasar bukan merupakan rahasia lagi. Banyak faktor yang menjadi belum maksimalnyakemampuan siswa. Namun, dalam hal ini yang menjadi factor utama adalah kurangnya kerativitas dan kemauan guru untukmenggunakan strategi dan media pembelajaran yang bervariasi.tujuan pembelajaran ini adalah untuk meningkatkan hasil belajarsiswa dengan menggunakan media pembelajaran metode demonstrasi. Penelitian ini meggunakan pendekatan kualitatif dengan rancangan penelitian tindakan kelas. Subjek penelitiadalah guru dan siswa. Berdasarkan hasil penelitian disimpulkanbahwa dengan menggunakan metode demonstrasi dapat meninggkatkan hasil belajar siswa kelas III sekolah dasar negeri 12 selabih.
Kata kunci:Peningkatan Hasil belajar,pembelajaran matematika, metode
demonstrasi
Abstract: complaints about the lack of students learing outcomesor lower levels of mastery of the mathematics subject on thirdgrade of primary achool is not a secret aymore. Many factors thatcause students not maximal in their ability. However, in this case the main factor is the lack of creativity and willingies and teachersto use the strategies ad a variety of learning mediathe goal of study is to improve students learning outcomes by usinginstructional media demonstration methods. This study uses qualitativemethods, class action research design. The sample I this researchare teachers and students. Based on the result od the study, theresearcher concluded that by using the method or demonstration canimprove student learning outcomes at third grade on public primary school 12 selabih.
Key word: imprivingresult of the study, mathematics learning, demonstration
method
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i4.5347
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats