PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN IPA MENGGUNAKAN MEDIA AUDIO VISUAL
Abstract
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan peningkatan hasil belajar siswa pada pembelajaran gangguan peredaran darah menggunakan media audio visual di kelas V SDN 23 Delta Pawan Kabupaten Ketapang. Penelitian ini menggunakan metode penelitian deskriptif dalam bentuk penelitian tindakan kelas dengan prosedur penelitian meliputi perencanan, pelaksanaan, observasi dan refleksi. Hasil penelitian menunjukan peningktan yang signifikan. Nilai rata-rata yang diperoleh siswa pada siklus I adalah 55,60 dengan jumlah siswa yang mencapai KKM sebanyak 11 siswa, (73,33%), kemudian meningkat menjadi 85,80 pada siklus II dan semua siswa memperoleh nilai mencapai KKM (100%).
Kata Kunci: Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam, media audio visual, hasil belajar
Abstract: This research was aimed to describe the improvement of students learning result on the study of blood circulation problem by using audio visual media for the fifth grade students of SDN 23 Delta Pawan Ketapang. The writer used Classroom Action Reseach as the method of research. The procedures of the research involved the planning, acting, observing and reflecting. The result showed there was an improvement. There are 11 students (73,33 %), who reached the KKM which the average score 55,60, at cycle I. Furthermore, there was an improvement score till 85,80 at cycle II. In this case, all of the students (100%) reached the KKM.
Key words: Science learning, audio visual media, learning result
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i3.5008
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats