PENINGKATAN KREATIVITAS MELALUI METODE PEMBERIAN TUGAS PADA ANAK USIA 4-5 TAHUN
Abstract
Accompanied presents the results of research on improving creativity through the method of administration tasks in children aged 4-5 years . This study in kindergarten State Middle Singkawang involving one teacher and 20 children . A common problem with being in this study is: How can increase creativity through the method of administration tasks in children aged 4-5 years in kindergarten Pembina State Central Singkawang?The method used is the method of action research kelas.Secara detailed specific problems outlined in the form of the following research questions: 1 )How does learning plan to enhance creativity through the method of administration tasks in children aged 4-5 years in kindergarten Pembina State Central Singkawang? 2)How does the implementation of learning methods to enhance creativity through the provision of duty in children aged 4-5 years in kindergarten Pembina State Singkawang ? 3 ) Is the task via the method of administration may increase in children aged 4-5 years in kindergarten Pembina State Central Singkawang?To answer these questions used data on the implementation of learning through methods of enhancing creativity task is already underway . The data collected through interviews , observation and documentation .This study used a qualitative descriptive method.
Keywords : Creativity , Method of Providing Duty.
Abstrak: Disertai ini menyajikan hasil penelitian tentang meningkatkan kreativitas melalui metode pemberian tugas pada anak usia 4-5 tahun. Penelitian ini di TK Negeri Singkawang Tengah dengan melibatkan satu orang guru dan 20 anak. Masalah umum yang menjadi kajian dalam disertai ini adalah: Bagaimanakah meningkatkan kreativitas melalui metode pemberian tugas pada anak usia 4-5 tahun di TK Negeri Pembina Singkawang Tengah? Metode yang di gunakan yaitu metode penelitian tindakan kelas.Secara rinci masalah khusus ini dijabarkan dalam bentuk pertanyaan penelitian sebagai berikut:1)Bagaimanakah perencanaan pembelajaran untuk meningkatkan kreativitas melalui metode pemberian tugas pada anak usia 4-5 tahun di TK Negeri Pembina Singkawang Tengah?2) Bagaimanakah pelaksaan pembelajaran untuk meningkatkan kreativitas melalui metode pemberian tugas pada anak usia 4-5 tahun di TK Negeri Pembina Singkawang?3) Apakah melalui metode pemberian tugas dapat meningkatkan pada anak usia 4-5 tahun di TK Negeri Pembina Singkawang Tengah? Untuk menjawab pertanyaan tersebut digunakan data tentang pelaksanaan pembelajaran meningkatkan kreativitas melalui metode pemberian tugas yang sudah berlangsung. Data dikumpul melalui wawancara, observasi dan dokumentasi. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif.
Kata Kunci : Kreativitas, Metode Pemberian Tugas.
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v3i2.4509
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats