PENGARUH MODIFIKASI MEDIA PEMBELAJARAN BOLA BASKET TERHADAP MOTIVASI BELAJAR CHEST PASS
Abstract
Abstrak: The problem in this study is "Are there any modifications influence learning media on
motivation to learn basketball chest pass the eighth grade students of SMP Negeri 1 Samalantan".
The purpose of this study was to determine the effect of modification of instructional media on
motivation to learn basket ball chest pass the eighth grade students of SMP Negeri 1 Samalantan.
This research method is experimental method with pre-experimental forms of research. The design
used in this study is the One-Group Prettes-Posttes Design, the initial test design and final test.
The results showed that the average value of the pre-test and post-test 69.6522 84.5652 or an
increase of 14.91 percentage points to 21.41%. T-test value (4.29408)> t table value (2.074). The
conclusion of this study is the effect of modification of instructional media on motivation to learn
basketball chest pass.
Keywords: Modification, Basket Ball Instructional Media, Learning Motivation Chest Pass.
Abstrak: Permasalahan dalam penelitian ini adalah Apakah ada pengaruh modifikasi media
pembelajaran bola basket terhadap motivasi belajar chest pass pada siswa kelas VIII SMP Negeri 1
Samalantan. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh modifikasi media
pembelajaran bola basket terhadap motivasi belajar chest pass pada siswa kelas VIII SMP Negeri 1
Samalantan. Metode penelitian ini adalah metode eksperimen dengan bentuk penelitian pra
eksperimental. Rancangan yang digunakan dalam penelitian ini adalah One-Group Prettes- Posttes
Design, yaitu rancangan test awal dan test akhir. Hasil penelitian menunjukan bahwa nilai rata-rata
pre-test 69,6522 dan post-test 84,5652 atau mengalami peningkatan sebesar 14,91 poin dengan
persentase 21,41%. Nilai ttest (4,29408) > nilai ttabel (2,074). Kesimpulan dalam penelitian ini
adalah adanya pengaruh modifikasi media pembelajaran bola basket terhadap motivasi belajar
chest pass.
Kata kunci: Modifikasi, Media Pembelajaran Bola Basket, Motivasi Belajar Chest Pass.
motivation to learn basketball chest pass the eighth grade students of SMP Negeri 1 Samalantan".
The purpose of this study was to determine the effect of modification of instructional media on
motivation to learn basket ball chest pass the eighth grade students of SMP Negeri 1 Samalantan.
This research method is experimental method with pre-experimental forms of research. The design
used in this study is the One-Group Prettes-Posttes Design, the initial test design and final test.
The results showed that the average value of the pre-test and post-test 69.6522 84.5652 or an
increase of 14.91 percentage points to 21.41%. T-test value (4.29408)> t table value (2.074). The
conclusion of this study is the effect of modification of instructional media on motivation to learn
basketball chest pass.
Keywords: Modification, Basket Ball Instructional Media, Learning Motivation Chest Pass.
Abstrak: Permasalahan dalam penelitian ini adalah Apakah ada pengaruh modifikasi media
pembelajaran bola basket terhadap motivasi belajar chest pass pada siswa kelas VIII SMP Negeri 1
Samalantan. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh modifikasi media
pembelajaran bola basket terhadap motivasi belajar chest pass pada siswa kelas VIII SMP Negeri 1
Samalantan. Metode penelitian ini adalah metode eksperimen dengan bentuk penelitian pra
eksperimental. Rancangan yang digunakan dalam penelitian ini adalah One-Group Prettes- Posttes
Design, yaitu rancangan test awal dan test akhir. Hasil penelitian menunjukan bahwa nilai rata-rata
pre-test 69,6522 dan post-test 84,5652 atau mengalami peningkatan sebesar 14,91 poin dengan
persentase 21,41%. Nilai ttest (4,29408) > nilai ttabel (2,074). Kesimpulan dalam penelitian ini
adalah adanya pengaruh modifikasi media pembelajaran bola basket terhadap motivasi belajar
chest pass.
Kata kunci: Modifikasi, Media Pembelajaran Bola Basket, Motivasi Belajar Chest Pass.
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i9.3504
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats