PENGARUH PERSEPSI SISWA TENTANG KREATIVITAS GURU TERHADAP MOTIVASI BELAJAR MATA PELAJARAN EKONOMI DI MAS
Abstract
Abstract: This study aims to determine the students' motivation after the creativity of teachers in economic subjects in class X MAS Raudhatul Ulum Meranti District Sungai Ambawang. The research method used is a form of research survey. taken with associative this sample is random sampling many as 46 students . the data processing using Multiple Linear Regression Analysis with the help of SPSS version 16. The results of this research that there is positive between students' perceptions of teachers' creativity in teaching economics to students' motivation as indicated by its obtained value 2,171 with a significance of 0,035. So with this we can conclude is greater than the significance value (2,171> 0,035 ).
Keywords: Student Perceptions, Teacher Creativity, Motivation.
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui motivasi belajar siswa setelah adanya kreativitas dari guru dalam mata pelajaran ekonomi di kelas X MAS Raudhatul Ulum Meranti Kecamatan Sungai Ambawang. Metode penelitian yang digunakan adalah assosiatif dengan bentuk penelitian survey. Pengambilan sampel penelitian ini menggunakan simple random sampling sebanyak 46 siswa. Adapun pengolahan data menggunakan Analisis Regresi Linier Berganda dengan bantuan Program SPSS versi 16. Hasil penelitian ini yaitu terdapat pengaruh positif antara persepsi siswa tentang kreativitas guru dalam pembelajaran ekonomi terhadap motivasi belajar siswa yang ditunjukkan dengan diperoleh nya nilai t hitung 2,171 dengan signifikansi sebesar 0,035. Maka dengan ini dapat disimpulkan t hitung lebih besar dari nilai signifikansi (2,171 > 0,035).
Kata Kunci: Persepsi Siswa, Kreatifitas Guru, Motivasi Belajar.DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i9.3468
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats